شادی مهيني گفت: به اعتقاد من دیدارهای سختی را در بنگلادش پیش رو داریم و در مورد تیم ملی با سرمربیگری کاستا بعد از مسابقات می بایستی قضاوت کنیم.

شادی مهينی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران بیان داشت: تیم ملی کشورمان حدود شش ماه است که درگیر اردوهای مختلف است و در طول این مدت دیدارهایی را نیز انجام داده اند البته به جز تورنمنت روسیه مابقی دیدارها دوستانه بوده است و من برخی از آنها را از نزدیک دیده ام.

وی ادامه داد: معتقدم تیم ملی زحمات زیادی کشیده است و نتایج خوبی هم در همین دیدارهای دوستانه داشته و برای این تیم آرزوی موفقیت دارم.

 مهينی افزود: با توجه به اضافه شدن 2 فوتبالیست به تیم ملی و نفرات برجسته ای که در اردو حضور دارند امیدوارم در بنگلادش بتوانیم جواز حضور در مسابقات جام جهانی را بدست بیاوریم.

 وي گفت: با توجه به اینکه یک تیم از گروه به صورت مستقیم به جام جهانی صعود می کند می بایستی برای هر بازی برنامه خاصی داشته باشیم و چنانچه دیدار اول مقابل تیم فیلیپین با پیروزی به اتمام برسد روحیه بازیکنان بالا می رود و البته از نظر من تایلند حریف اصلی ماست که معمولا برای ما  مشکل ساز می شود والبته توانایی هایی که در این تیم می بینیم می توانند در بنگلادش حتی تایلند را شکست بدهند.

 وی در مورد برنامه های تیم زیر 19 سال بانوان کشورمان نیز گفت: برنامه ریزی مفصلي انجام داده ایم و از تیر ماه کار اصلی ما آغاز می شود اما قبل از آن در استان های گیلان و گلستان استارت استعداد یابی را با برگزاری اردو خواهیم زد، ضمن اینکه به سر اسر کشور در بحث استعداد یابی نامه نگاری کرده ایم و باید با جدیت این کار را دنبال کنیم چرا که اگر بحث استعداد یابی رسمیت پیدا کند می توانیم آینده خوبی پیش روی داشته باشیم.

مهيني همچنین ادامه داد: برگزاری مسابقات برای جوانان و نوجوانان می تواند ما را در این راه کمک کند تا بتوانیم پدیده های جدیدی در فوتبال بانوان کشورمان شناسایی کرده و از آنها در بحث فوتبال ملی استفاده بهینه کنیم.

مربی بانوان جوان فوتبالیست کشورمان افزود: به احتمال فراوان لیگ برتر نیز از 25 مرداد آغاز می شود و این مسئله می تواند به پویایی فوتبال کمک کند و بازیکنان آماده ای را در خدمت تیم ملی داشته باشیم البته من سال گذشته 2-3 هفته از دور برگشت گذشته بود که به تیم سرخپوشان گرگان که تیم شهرم است کمک کردم چراکه آنها در مرز سقوط قرار داشتند و خوشبختانه با حضور من و روحیه ای که گرفتند توانستند جایگاه خود را در لیگ برتر حفظ کنند.

وی اظهار داشت: فوتبال بانوان با وجود قدمت کمی که دارد اما نتایج خوبی را در آسیا به دست آورده است و ما در رده های نوجوانان، جوانان مقام های خوبی به دست آوردیم و در زیر 16 سال توانستیم نائب قهرمان شویم اما کماکان توجه زیادی به فوتبال بانوان نمی شود و مشکلات مالی همچنان برجاست.

مهینی گفت: من با چشم خود شاهد تلاش شجاعی هستم اما به هر حال بخش های دیگر مانند باشگاه ها و تیم هایی که در استان ها وجود دارند می بایستی تلاش بیشتری انجام دهند و مشکلات مالی بانوان را حل کند.

وي بیان داشت: تا زمانیکه لیگ های با برنامه و منظم برای رده های پایه نداشته باشیم نباید توقع پیشرفت داشت، به هر حال رده های پایه آینده سازان فوتبال ما هستند.

وی در پایان گفت: خوشبختانه مربیان ما با علم روز دنیا پیش می روند و همین مسئله باعث می شود سطح فوتبال ما بالا برود اما قبول کنید یک فوتبالیست باید مشکل مالی اش حل شود، ای کاش کمی بیشتر به بانوان اهمیت می دادند چراکه درصد موفقیت آنها نسبت به آقایان بیشتر است و این را در نتایج نشان داده اند./آق

برچسب ها: عتقاد ، من ، دیدارهای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار