دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین نقش رؤسای دانشگاه و مدیران مدارس را در ترویج فرهنگ حجاب بسیار مهم دانست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران"سالار آبنوش" اظهار کرد: نقش رؤسای دانشگاه‌ها و مدیران مدارس در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بین جوانان و نوجوانان بسیار مهم است. و هر چقدر که رؤسای دانشگاه و مراکز علمی آموزشی اهتمام بیشتری به وضع بدحجابی و بی حجابی داشته باشند شرایط خوبی بوجود می‌آید.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین، ادامه داد: ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر چندین جلسه را با حضور مسوولین مربوط و اعضای ستاد مرکزی امر به معروف انجام داده که غالب موضوعات آن نیز در باب حجاب و عفاف بوده است.

وی تصریح کرد: ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر به دنبال جوابی برای این پرسش است که چه اتفاقی در جامعه امروز روی داده که وضعیت حجاب به اینجا رسیده و برای حل این معضل چه باید کرد، در همین راستا نیز جلسات تخصصی بسیار زیادی را با ریاست آیت‌الله باریک بین برگزارکرده است.

آبنوش اضافه کرد: مشکل پوشش و حجاب تنها به یک دلیل و یا صنف خاص برنمی‌گردد بلکه وقتی به بازار پوشاک نگاه می‌کنید می‌بینید که کمتر فروشگاهی پیدا می‌شود که یک خانواده مذهبی بتواند با خیال راحت یک لباس مناسب را برای خانواده خود تهیه کند و هرچه لباس هست مروج فرهنگ بی بند و باری است.

وی افزود: با این حال برخی‌ها دلیل این وضعیت را به مدرسه و دانشگاه می‌دانند اما در مدرسه و دانشگاه نیز خیلی‌ها معتقدند که این مشکلات به درون خانواده جوان باز می‌گردد و مسائلی مانند ماهواره تأثیر خود را بر روی این نسل گذاشته است.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، گفت: باید بپذیریم که هجمه همه جانبه‌ای به خانواده، اصالت و هویت ما شده که باید از درون شروع کنیم. برخی اقدامات در کشور برای ترویج این فرهنگ صورت گرفته است اما کافی نبوده و هنوز خیلی عقب هستیم.

وی اظهار کرد: سیاست‌گذاران فرهنگی ما باید خیلی دقت کنند که دشمن در این فرهنگ نفوذ نکند. امروز در معماری و فرهنگ شهر رنگ و روی مذهبی ملموس نیست و اگر بتوانیم این روند را اصلاح کنیم کمتر شاهد این مشکلات خواهیم بود.

آبنوش افزود: امروز دشمن نیز بر روی هویت انسانی نسل جوان ما دست گذاشته است. او با شناخت دقیق اینکه انسان هرچه از هویت خود دور شود نیازمند به خودنمایی و ظاهرنمایی است به دنبال دور کردن انسان از هویت خودش است.

وی ادامه داد: کسی که اصل و معنای خود را دریافته می‌داند که جایگاه انسان متعالی خیلی بزرگ‌تر از این است که دیگری از او تعریف کند و یا از او بهره ظاهری ببرد.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین، تأکید کرد: اگر بتوانیم یک ساز و کار پرورشی در مدارس، خانواده مجموعه فرهنگی ایجاد کنیم تا هویت را به جوان برگردانیم می‌توانیم مشکلاتی مانند حجاب، چه در دختر و چه در پسر را کاهش دهیم.

وی یادآور شد: باید در سطح کشور رویکرد مسوولین به دنبال هویت بخشی باشند و امیدواریم دولت آینده در بحث فرهنگ شعاری حرکت نکند و به دنبال حل مسئله حجاب به صورت اساسی باشد تا بتوانیم برای آینده نیز فکر کنیم.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: حجاب ، دانشگاه ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.