معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار سیستان و بلوچستان با ویژه خواندن طرح سرمایه‌گذاری و توسعه‌ی اشتغال روستاها، گفت: این طرح به نزدیک شدن «نرخ بیکاری تک رقمی» مطابق هدف‌گذاری سند چشم‌انداز 20 ساله کمک می‌کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، منطقه‌ی سیستان و بلوچستان، «عباس نخعی» دیشب در جلسه‌ی ستاد استانی طرح سرمایه‌گذاری و توسعه‌ی اشتغال روستاها در این معاونت اظهار کرد: یکی از وظایف وجودی و ماهیتی کمیته‌ی امام، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در راستای ایجاد خودکفایی است.

وی با اظهار تاسف از برداشت‌های اولیه در رابطه با کمیته‌ی امداد امام خمینی(ره) در خصوص پرداخت مبلغی پول به قشر آسیب‌پذیر جامعه، افزود: خوشبختانه با گذشت زمان این ذهنیت تغییر کرد و به سمت و سوی واقعی خود یعنی حمایت از اقشار آسیب‌پذیر برای تحقق خودکفایی آنها رسید، امید می‌رود با طرح سرمایه‌گذاری و توسعه‌ی اشتغال در روستاها و شهرهایی با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر، حضور خودکفای بیشتری از این اقشار را در جامعه شاهد باشیم.

رییس ستاد استانی طرح سرمایه‌گذاری و توسعه‌ی اشتغال روستاهای سیستان و بلوچستان با مطلوب خواندن جشن خودکفایی 4000 خانواری این نهاد حمایتی در سیستان و بلوچستان، بر ضرورت توسعه‌ی خودکفایی اقشار آسیب‌پذیر جامعه تاکید کرد.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار سیستان و بلوچستان، طرح سرمایه‌گذاری و توسعه‌ی اشتغال روستاها را بزرگ و پرخیر و برکت برشمرد و افزود: برای تحقق اهداف این طرح می‌طلبد که همه‌ی مدیران و دست‌اندرکاران با تمام وجود پای کار باشند، همان‌گونه که سال پیش موفقیت‌های فراوانی در بحث اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان داشتیم، انتظار می‌رود امسال هم این‌گونه باشد.

رییس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان با ویژه برشمردن شرایط استان، در خصوص علت بیکاری در این استان گفت: علت، خاص بودن استان است، نباید سیستان و بلوچستان با استان‌های اصفهان، شیراز و تبریز مقایسه و نسخه‌ای که برای آنها پیچیده می‌شود برای ما هم، همان باشد، تسهیلات با سود زیاد برای این استان سودی ندارد.

نخعی یادآور شد: سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان علاوه بر کاهش سود و کارمزد، به مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاری خارجی هم نیاز دارد، مسوولان استانی تا اندازه‌ای می‌توانند کاری کنند، هدفی که برای آن، تصمیم‌گیری شده است، حرکت به سمت و سوی سند چشم‌انداز و تحقق نرخ بیکاری تک رقمی است.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: بیکاری ، اشتغال ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.