معاون تحقیقات، آماد و پشتیانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح و سپاه از موضع حقوقی خود در انتخابات دخالت نمی‌کنند، ولیکن تمام پاسداران مانند همه آحاد مردم در این حماسه عظیم شرکت خواهند کرد و از افراد قانون‌مدار حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار "سید محمد حجازی"، صبح امروز طی سخنانی در اولین همایش "نگهداری و تعمیرات فناوری ارتباطات و اطلاعات"، با اشاره به شعار امسال و شاه بیت حماسه سیاسی (انتخابات) گفت: همان‌طور که رهبری فرمودند بیت درخشان و برجسته حماسه سیاسی، انتخابات است و اکنون در حال نزدیک شدن به آن لحظه تاریخی هستیم. به‌حمدالله تاکنون تمام مراحل با قوت و سلامت برگزار شده و باقی مراحل انتخابات نیز این‌چنین خواهد بود.

وی افزود: با معرفی احراز صلاحیت‌شدگان از سوی شورای نگهبان، تبلیغات آغاز می‌شود و حتماً مردم با تحقیق و با بصیرت انتخاب خوبی خواهند داشت.

معاون ستاد كل نیروهای مسلح ضمن اعلام عدم دخالت نیروهای مسلح و سپاه در انتخابات گفت: آحاد پرسنل ما مثل همه مردم کشور در این حماسه با انتخاب خوب خود مشارکت می‌کنند.

سردار حجازی رأی دادن از روی آگاهی را وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت: برای انتخاب آگاهانه از روی بصیرت تحقیق، کنکاش و پرس‌و‌جو لازم است، اما ما در محیط نیروهای مسلح هیچ تبلیغی له و یا علیه کاندیداها نخواهیم داشت.

این مقام نظامی با اشاره به نعمت بي بديل ولايت گفت: خدا را شکر که به برکت وجود رهبري عزيز، ملاک‌ها و معيارهاي انتخاب درست به همه آحاد مردم گفته می‌شود و در فرمايشات ايشان از سال قبل و در اين چند سخنراني اخير، نکات راهگشايي بيان شده است؛ به‌طور مثال، این نکته مهم که رئيس جمهور آينده معايب دولت‌های گذشته را نداشته باشد و محاسن آن را داشته باشد و ديگر ملاک‌ها مانند ارزشی و مقاوم بودن و همچنين مدير، مدبر و کاري بودن.

وی انتخاب را امری مهم و حیاتی برشمرد و افزود: گاهی یک انتخاب آثار 40 ساله در کشور دارد و یک فرد پس از انتخاب شدنش فرهنگی را در کشور ایجاد می‌کند كه چند دهه برای تغییر آن فرهنگ باید تلاش کرد، پس انتخابات بسیار مهم است.

معاون تحقیقات، آماد و پشتیانی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه، تصمیمات گذشته را غیر قابل ملامت دانست و گفت: هر زمان که تصمیمی از روی آگاهی و تلاش بگیریم دیگر جای ملامت ندارد و همینطور اگر امروز از روی بصیرت و با تلاش و پرس‌و‌جو انتخاب کنیم، بعدها در صورت اشتباه جای ملامت ندارد.

سردار حجازی ادامه داد: طبق گفته همه افراد ثبت نام کننده، پای‌بندی به قانون بسیار مهم است. فرد یا جناحی که داعیه کشورداری دارد، باید از ابتدا پای‌بندی خود را به قانون نشان دهد، چرا که کسی که از ابتدا یک قول اولیه را زیر پا بگذارد، چگونه می‌تواند چهار سال به قول و قسم خود پای‌بند باشد.

وی گفت: همه پاسداران نیز از قانون و افراد قانون‌مدار حمایت می‌کنند و کسانی که قصد قانون‌شکنی دارند بدانند که در برابر ملت راه به جایی نمی‌برند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص حماسه اقتصادی و ارتباط آن با این همایش گفت: همه حواس‌ها بعد از انتخابات و خلق حماسه سیاسی به خلق حماسه اقتصادی خواهد بود و اکنون نیز به بهانه حماسه سیاسی از این موضوع نباید غافل شویم.

سردار حجازی این همایش را در راستای حماسه اقتصادی دانست و افزود: در دیداری که فرماندهان نیروهای مسلح با فرمانده کل قوا داشتند، ایشان فرمودند، "در موضوع حماسه اقتصادی عمدتاً بحث‌های اقتصادی درگیر هستند، اما نیروهای مسلح هم باید با پرهیز از اسراف و جلوگیری از هزینه‌های اضافی به این حماسه کمک کنند".

وی با اشاره به اهمیت نگهداری از تجهیزات در نیروهای مسلح برای کمک به خلق حماسه اقتصادی گفت: باید در درجه اول نگهداری انجام شود و بعد تعمیرات. اگر نگهداری خوبی داشته باشیم به تعمیرات یا نیازی نیست و یا دیرتر نیاز خواهیم داشت و بیشتر به دلیل ضعف در نگهداری به هزینه‌هایی در تعمیرات دچار شده‌ایم.

معاون تحقیقات، آماد و پشتیانی ستاد کل نیروهای مسلح پیشرفت در حوزه فاوا را قابل تقدیر عنوان کرد و افزود: حوزه فاوا در دنیا با سرعت غیرقابل وصفی در حال پیشرفت است و کشورهای دنیا به سرعت محصولات قبلی را کنار گذاشته و تجهیزات جدید را بکار می‌برند، لکن ما به دلایل گوناگون نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم که یکی از این دلایل فرهنگ دوری از اسراف ما است.

سردار حجازی ادامه داد: دلیل عدم توانایی دشمن برای حمله مسلحانه به جمهوری اسلامی، ارتقاء سطح کمی و کیفی تجهیزات و همچنین نگهداری خوب از تجهیزات و پیشرفت در حوزه الکترونیک است. ما اکنون در حوزه رادارها و ماهواره پیشرفت‌های چشمگیر داشته و به یک نیروی قدرتمند تبدیل شده‌ایم.

وی در پایان، کار سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات را کاری بسیار ارزنده و در راستای اجرای فرامین رهبری دانست و گفت: اگر از موضوع نگهداری و تعمیرات به نیروهای خاص و کاربران عمومی خود آموزش‌های تخصصی بدهیم، ان‌شاءالله در هزینه‌ها صرفه‌جویی‌های بسیاری خواهیم داشت.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار