معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سربازان در کنار پایوران نیروهای مسلح در ایجاد امنیت و حفظ کیان اسلامی نقش مهمی داشته و در تحقق اهداف نیروهای مسلح تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ "نصرالله عزتی"، صبح امروز در پنجمین جشنواره جوان سرباز که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شده است، اظهار داشت: طبق فرموده امام خمینی(ره) سربازی آن‌قدر عظمت دارد که شخص دوم اسلام یعنی امیرالمؤمنین علی(ع) نیز سرباز است.

وی افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری نیز خدمت وظیفه عمومی خدمت واقعاً مقدسی است که در جنگ و صلح در صف اول نیازهای ملت و کشور قرار دارد و لذا همه افراد جامعه و خانواده‌ها باید به این امر مهم توجه کنند.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع تصریح کرد: سربازان در کنار پایوران نیروهای مسلح در ایجاد امنیت و حفظ کیان اسلامی نقش مهمی داشته و در تحقق اهداف نیروهای مسلح به خصوص در مرزهای کشور با حضور پررنگ خود در جهت به ثمر رسیدن آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند.

امیر عزتی تصریح کرد: تجلیل از این سربازان که بخش مهمی از سال‌های زندگی خود را وقف تولید امنیت می‌کنند لازم است و آن‌ها با ایده‌پردازی و خلاقیت خود منشأ تحول در سربازی نظام اسلامی شدند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره جوان سرباز تاکنون 4 دوره در نیروی انتظامی، سپاه و ارتش برگزار شده و اکنون شاهد مراسم اختتامیه پنجمین دوره آن به میزبانی وزارت دفاع هستیم، گفت: هدف از این جشنواره ارتقای منزلت سربازی، خوشایندسازی خدمت سربازی، ارج نهادن به سربازی در تولید امنیت ملی، انگیزه خدمتی، اعتماد به نفس در جامعه سربازی و ایجاد نشاط در میان آنان است.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع افزود: برای این جشنواره، دبیرخانه سربازی در ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع تشکیل شد و 46 هزار و 842 نفر از کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در این جشنواره شرکت کردند که یک هزار و 812 نفر منتخبین نهایی جشنواره جوان سرباز هستند؛ همچنین 103 نفر در فراخوان مقاله شرکت کردند که از میان آن‌ها 15 نفر انتخاب شدند.

امیر عزتی تصریح کرد: در این جشنواره، سربازان شهید "داوود امامی" از ناجا، "سجاد علیایی" از سپاه، "علی طاهری" از ناجا، و "حسین شیخی" از وزارت دفاع به عنوان برترین‌های این جشنواره انتخاب شدند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار