به
گزارش
خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران: دکتر مهر علیزاده در پنجمین همایش بین
المللی انجمن آموزش عالی ایران با بیان این كه برای تحول در نظام آموزشی عالی
باید سطوح علمی دانشگاه ها با یکدیگر متفاوت باشد ،افزود: ما در دانشگاه
ها شاهد یکسازی ، شبیه سازی و سیستم انبوه سازی در دانشگاه ها هستیم که
اگر بخواهم دانشگاه ها نقش آفرینی در جامعه داشته باشند باید این نوع نگاه
را متحول کنند.
وی با بیان اینکه انجمن آموزش عالی ایران در راستای
رسالت حرفه ای و علمی خود از زمان تاسیس برای ایجاد فضای مناسب جهت اشاعه
دانش برنامه ریزی کرده است گفت: این انجمن طی 11سال فعالیت در عرصه های
علمی و ارائه خدمات مشاوره به نظر می رسد به موفقیتهای خوبی با همکاری
اعضا و مدیران دانشگاه ها رسیده است.
رئیس انجمن آموزش عالی با تاکید بر
اینکه در همایش های سال گذشته تلاش کردیم تا مسائل کمی و کیفی آموزش
عالی را نقد و بررسی کنیم، افزود: این همایش ها بستر مناسبی برای
سیاستگذاری نظام آموزش عالی کشور است .
ایجاد گفتمان نو در موزه نظام معرفتیرئیس انجمن آموزش عالی ایران در ادامه گفت: توسعه
تحصیلات تکمیلی می تواند گفتمانی را ایجاد کند که خرده نظام های معرفت ،
ثروت،قدرت و منزلت اجتماعی را نظم دهد تا شاهد چالش در این حوزه های
معرفتی نباشیم.
دکتر مهر علیزاده در ادامه به چالش هایی که آینده آموزش
عالی را تهدید می کند اشاره و بیان کرد: نبود پارادیم مشخص ، عدم توازن
تقاضا و عرضه ،عدم کیفیت آموزش عالی ، نا هماهنگی میان دانشگاه و صنعت
،یکسان سازی و انبوه سازی دانشگاه ها ، و بی انگیزگی دانشجویان از جمله
چالش هایی است که نظام آموزش عالی را تهدید می کند.