متاسفانه هر روز شاهد زيادتر شده اعتياد زنان هستيم که اين امر براي جامعه ما ناامني را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، باي جامعه‌شناس در مورد اعتياد زنان گفت: متاسفانه روند رشد اعتياد شرايطي را فراهم ساخته که ما شاهد زنانه شده پديده‌ي تلخ اعتياد هستيم گرچه آمار درست و دقيقي از زنان معتاد در دست نيست ولي رشد اعتياد زنان را نسبت به مردان روز به روز زيادتر مي‌کند.
وي در ادامه اذعان داشت: اگر با همين روند پديده‌ي تلخ اعتياد در بخش زنان مواجه باور شده باشد اين مساله منجر به افزايش آمار زنان معتاد در کشور خواهد شد.
مصرف شيشه‌ به دليل تبليغات نادرست در زنان رشد پيدا کرده و دشمنان با تبليغ اين عنصر باعث لاغري و زيبايي مي‌شود زنان را تحت تاثير قرار مي‌دهد و آنان را به دام اعتياد مي‌اندازد.
باي افزود: شيشه پديده‌ي اعتياد آوريست و زنان براي زيبايي خويش مي‌توانند از شيشه استفاده کنند و اين يک فريب جديد براي به دام انداختن زنان است.
وقتي زنان به دام اعتياد مي‌افتد تلخي و سرمربي خانواده را فرا مي‌گيرد و زندگي را نابود مي‌کند و کسي نمي‌تواند يک زندگي متلاشي را نجات دهد.
جامعه‌شناس تصريح کرد: اعتياد زن در خانواده به مراتب ويرانگرتر و مخرب‌تر از اعتياد مردان است زيرا که زنان به عنوان مادر خانواده تربيت نسل را از عوام خردسالي فرزندان به عهده دارند و همچنين مديريت منزل نيز بر دوش زنان است.
زنان معلم آموزش زندگي و در تربيت بسيار تلاش و کوشش دارند به همين دليل اگر آموزش آنها با مشکل برخورد کند به سختي مي‌توان آن را تصريح کرد.
باي جامعه‌شناس افزود: مادر افزون بر نقش خطير آموزش دهندگي همچون مربي و مراقب تربيت کودکان هستند  نقش‌هاي چندگانه زنان در نهاد خانواده فوق‌العاده حائز اهميت است.
وي ادامه داد: اعتياد چنين عنصري باعث فروپاشي نهاد خانواده مي‌شود و اگر دامنه‌ي اعتياد زنان کنترب نشود افزون بر افزايش ارتکاب به جرم در اين جنسيت که کمتر مرتکب جرم مي‌گردند فزوني خواهد يافت و جرائم زنانه در جامعه فراوان خواهد شد.
وي يادآور شد: حساسيت اعتياد زنان بدان جهت نسبت به مردان بالا است که به لحاظ بدني آستانه‌ي مقاومت زنان کمتر و به مراتب پايين تر از مردان است و همچنين از يک سو احتمال زود معتاد شدن و از سوي ديگر تخريب شديد بدني و جسماني براي آنان به وقوع مي‌پيوندند.
باي در پايان خاطر نشان کرد: زنان معتاد اولين عنصرهاي آنها که در معرض آسيب اعتياد قرار مي‌گيرد دندان‌ها و چشم‌هاي آنان است.
زن يک عنصر مهم در جامعه است که بايد از آن به درستي مراقبت کرد و نگذاريم که در معرض آسيب قرار گيرد و با اعتياد از بين برود./ز
 گزارش از مينا افسريان
برچسب ها: اعتیاد ، تبلیغات ، عنصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار