ترک پاشنه پا از جمله مشکلات پوستی است که هم ظاهر پا را زشت و بد جلوه می دهد و هم راه رفتن را سخت و دشوار می کند اما راه حل های بسیاری دارد.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ پاها تکیه گاه امن بدن هستند و تمام وزنمان روی آن قرار دارد از آنجا که پاها به طور مداوم با زمین در تماس اند بنابراین بیش از سایر مناطق بدن در معرض آسیب دیدگی قرار دارند.

برای اینکه پا در برابر عوامل محیطی خوب محافظت کند لایه سطحی پوست یا همان اپیدرم شروع به ضخیم شدن می کند.
 
خانم های خانه داری هستند که زیاد با آب سر و کار دارند یا زمانی که در فصل گرم سال از کفش های روباز پا، صندل و جوراب استفاده می کنند.
ترک پاشنه پا در آقایان کمتر دیده می شود زیرا اغلب کفش های روبسته با جوراب می پوشند و عرق پای آنها جلوی ترک خوردگی را می گیرد.

اگر خیلی علاقمند به پیاده روی هستند و نمی خواهید پایتان ترک بردارد در زمان پیاده روی طولانی از کفش های پشت و جلو بسته استفاده کنید، گاهی اوقات برای درمان این ترک ها از کرم های لایه بردار استفاده می شود که بهتر است با تجویز متخصص پوست مصرف شود.

عده ای برای کاهش این ترک ها از سنگ پا استفاده می کنند که کار بدی نیست اما نباید زیاد از حد انجام شود زیرا باعث آسیب دیدگی بیش از حد پوست می شود اگر درگیر این مشکل هستید باید همیشه سعی کنید تا کف پاهایتان را تمیز و چرب نگه دارید و از کرم های اسید سالیسیک‌ وازلین و گلیسیرین استفاده کنید.

نکته: اگر کشاورز یا باغدار هستید چون به مدت طولانی به خاک و گل سر و کار دارید از پاهایتان باید مراقبت بیشتری کنید.
برچسب ها: پا ، پاشنه ، پوست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار