تحليلگر سياسي در گفتگو با شبکه تلويزيوني روسيه گفت، حمله تروريستيِ لندن شباهت زيادي به جنايات برخي از گروه هاي شورشي در سوريه دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي ؛ مجري اين شبکه ابتدا گفت، دو نفر که گفته مي شود از افراطيون مسلمان بودند، با سلاح ها سرد به سرباز انگليسي که در مرخصي بسر مي برد، در خياباني واقع در جنوب شرقي لندن در روز روشن حمله کردند و او را به طرز فجيعي کشتند. در پي انتشار اين خبر، افراطيون راستگراي انگليسي که بسيار خشمگين بودند به يکي از خيابان هاي لندن ريختند و ضمن سردادن شعارهاي ضداسلامي، با نيروهاي پليس درگير شدند. 

افشين ريتانسي، تحليلگر امور سياسي در گفتگوي اختصاصي با مجري اين شبکه گفت، اين حقيقت دارد که ديويد کامرون، نخست وزير انگليس و ويليام هيگ، وزير امور خارجه اين کشور، به همراه فرانسوا اولاند، رئيس جمهور فرانسه، در خط مقدم حمايت از شورشياني در سوريه هستند که مسيحيان، مسلمانان و حتي افرادي را که هيچ ديني ندارند به قتل مي رسانند. وي افزود در حمص نيز تروريست ها با ضربات چاقو، ساطور و ساير سلاح هاي سرد و گرم، مردم را مي کشند. 

ريتانسي تأکيد کرد، دولت انگليس از ساطور-بدست‌ها در سوريه حمايت، اما همين گونه حملات را در لندن محکوم مي‌کند. وي تصريح کرد، دولت انگليس نه تنها سياست خارجي‌اش را تغيير نمي‌دهد، بلکه به حمله اخير در لندن، همانند حمله تروريستي 7 ژوئيه به متروي اين شهر، واکنش اشتباه نشان خواهد داد. 

دولت انگليس بر عمليات ام آي پنج براي نفوذ مخفيانه در جامعه مسلمانانِ انگليس، صحه گذاشته است و اين در حالي است که اينگونه حرکات، باعث برانگيخته شدن بيش از پيشِ دشمني مسلمانان عليه دولت انگليس مي‌شود. اگر ما به وقايع گذشته در انگليس توجه کنيم، درخواهيم يافت که سياست‌هاي غلط دولت اين کشور منجر به افزايش جنايات و خشونت‌هايي، به مراتب فراتر از حمله با ساطور به سرباز انگليسي که در محله ووليج در جنوب شرق لندن شاهد آن بوديم، خواهد شد. 

برچسب ها: سوریه ، شورشی ، جنایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار