دادگاهي در اسپانيا به اتهام هاي پول شويي و فرار مالياتي يکي از شاهزادگان اين کشور و داماد پادشاه رسيدگي مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، دادگاهي در اسپانيا قرار است درباره اختلاس، فرار مالياتي و پول شويي شاهزاده کريستينا و همسرش رسيدگي مي کند.

قاضي "خوزه کاسترو" از اداره مالياتي اسپانيا خواسته است تا اطلاعات ماليات شاهزاده کريستينا را بين سالهاي 2007 تا 2010 اعلام کند؛ اين درخواست بعد از آن مطرح مي شود که اطلاعات بيشتري از اين شاهزاده اسپانيايي در رابطه با فساد و پول شويي هاي بيشتر به دست آمد.

در هفتم ماه مه، اين دادگاه اتهام هاي وارده به کريستينا را به حال تعليق در آورده و اعلام کرده بود که اسناد کافي درباره دست داشتن دختر خوان کارلوس، پادشاه اسپانيا در رابطه با اختلاسي که همسرش به آن متهم است، در دست نيست.

کريستينا ماه گذشته به اين جرم متهم شد؛ اين نخستين باري بود که يک عضو خانواده سلطنتي در اسپانيا از دهه هفتاد تا کنون تحت پيگرد و بازرسي هاي قضايي قرار مي گيرند. اين امر باعث بروز نارضايتي هاي گسترده در ميان مردم اسپانيا از خاندان سلطنتي اين کشور شد، کشوري که آمار بيکاري در آن به 27 درصد رسيده و مدت هاست که رکود در آن به چشم مي خورد. 

داماد پادشاه اسپانيا به دست داشتن در اختلاسي شش ميليون يورويي (معادل هشت ميليون دلار آمريکا) از صندوق خيريه اي که زماني رياستش را به عهده داشت، متهم است.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار