رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون 68 هزار و 589 کارت الکترونیکی مبادلات ارزی برای مرزنشینان استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگا باشگاه خبرنگاران ارومیه عباداله اکبری در جلسه شورای ساماندهی مبادلات ارزی که با حضور معاون برنامه ریزی استاندار، فرماندار پلدشت و جمعی از مسئولان استانی در شهرستان پلدشت برگزار شد با اشاره به رتبه دوم استان آذربایجان غربی در ثبت اطلاعات در خواست کارت الکترونیکی مبادلات ارزی در کشور افزود: تاکنون 92 هزار و 856 مرزنشین درسطح استان مشخصات خود را جهت صدور کارت الکترونیکی در سامانه ثبت کردند.

وی افزود: شهرستان های ارومیه با 21 هزار و 116 نفر، سردشت با 17هزار و 85 نفر و پیرانشهر با 11 هزار و 539 نفر به ترتیب رتبه های اول تا سوم را از لحاظ تعداد درخواستهای ثبت شده برای دریافت کارت الکترونیکی به خود اختصاص داده اند.

وی تصریح کرد: به منظور یکپارچه سازی اطلاعات مرزنشینان و جلوگیری از سؤ استفاده های احتمالی برخی ازافراد سود جو از ابتدای بهمن ماه سال گذشته تصمیم به صدور کارت الکترونیکی مبادلات ارزی برای مرزنشینان گرفته ایم.

اکبری با اشاره به مزیت کارت‌های الکترونیکی مرزنشینان اضافه کرد: این کارت‌ها به‌دلیل اتصال به سامانه جامع و به‌روز، توانایی اعلام آمار واردات انجام شده از سوی مرزنشینان در هر لحظه و به‌روز بودن آمار صادرات کالاها توسط آنان را دارد.

وی ادامه داد: مرزنشینان هم استانی باید برای دریافت کارت الکترونیکی مبادلات مرزی به دفاتر پیشخوان دولت و یا تعاونی های مرزنشین محل استقرار خود مراجعه کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی یاد آور شد: برای تمام مرزنشینان متقاضی کارت مبادلات مرزی پس از تحویل مدارک به دفاتر پیشخوان حوزه استحفاظی خود و احراز هویت، کارت الکترونیکی صادر خواهد شد./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.