به گفته رئیس علوم پزشکی شهید بهشتی در رضایتمندی بیماران از درمان، پزشکان 5 درصد نقش دارند و عمده نقش بر عهده پرستاران می باشد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر ابوالقاسمی، رئیس دانشگاه شهید بهشتی امروز 4 خرداد در اولین کنگره اخلاق پرستاری افزود: تجربه یکی دو دهه گذشته نقش بی بدیل پرستاران در نهادینه کردن اخلاق پزشکی و پرستاری در کارهای تیمی ثابت کرده است ما باید به موضوع حرفه ای و پرستاری به عنوان یک برنامه مدون ادامه دهیم و برای نهادینه کردن اخلاق حرفه ای در محیط پرستاری باید تلاش کنیم که اخلاق پرستاری موضوع روز قرار گیرد.

وی ادامه داد: مطالعات نشان می دهد که امروزه در رضایتمندی بیماران تخصص ما پزشکان تنها 5 درصد دخالت دارد و بقیه آن مربوط به وظایف و اخلاق حرفه ای پرستاران است بنابر این باید یک تلاش مستمر در آموزش پرستاران داشته باشیم.

وی ادامه داد: پرستاران امروز مثل پرستاران چند دهه قبل نیستند که اطلاعات پزشکی در انحصار چند نفر باشند بلکه امروز اطلاعات بین همه افرادی است که برای حفظ سلامت بیمار تلاش می کند  بنابراین یکی از کارهای اصلی پرستاران به روز کردن اطلاعات آنها است .

ابوالقاسمی با بیان اینکه احساس مسئولیت نکته بسیار مهمی است که مهم ترین رکن اخلاق حرفه ای است اظهار داشت: پرستاران باید به شخصیت، احساسات، عواطف و اعتقادات بیماران احترام بگذارند، پرستاران علاوه بر توجه به بیماران باید به همراهان بیماران توجه کنند که گاهی اوقات این مسئله به دلیل مشغله کاری مورد غفلت قرار  می گیرد که باید پرستاران این مسئاله را جدی تر بگیرند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به اهمیت اخلاق پرستاری در بیماران نزدیک به مرگ اشاره و عنوان کرد: بیماری که نزدیک مرگ است از ما خدمتی جز زبان خوش نمی خواهد در واقع لذت کار پرستاری این است که با بیماران طوری رفتار کنند که مورد رضایت خداوند قرار گیرند./ح

برچسب ها: پرستاران ، درمان ، بیماران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار