دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مراقبت های بهداشتی اولیه باید به عنوان بخشی از توسعه اقتصادی و اجتماعی تلقی شود و همه افراد جامعه در تمام مراحل آن مشارکت نزدیک و فعال داشته باشند.

حسین مهدوی نیا، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: مراقبت های بهداشتی اولیه مراقبت های اصلی و مورد نیاز در زمینه بهداشت است که باید برای همه افراد جامعه و خانواده ها فراهم و قابل دسترس باشد.

وی با بیان اینکه برای تحقق مراقبت های بهداشتی اولیه باید زیر ساخت ها آماده و موارد متعددی در نظر گرفته شود، اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از شرایط تحقق مراقبت های بهداشتی اولیه فراهم نیست به همین دلیل دستیابی به اهداف بهداشتی در موارد متعددی محقق نشده است.

مهدوی نیا با اشاره به اینکه مراقبت های بهداشتی اولیه بخش اساسی نظام بهداشتی و اهداف توسعه ای تاکید کرد: مراقبت های بهداشتی اولیه باید به عنوان بخشی از توسعه اقتصادی و اجتماعی تلقی شود و همه افراد جامعه در تمام مراحل آن مشارکت نزدیک و فعال داشته باشند.

وی یادآور شد: به صرفه، موثر، مورد قبول در حد استطاعت، قابل اجرا و عادلانه بودن از دیگر الزاماتی است که در تحقق مراقبت های بهداشتی اولیه باید به آنها توجه جدی کرد.

مهدوی نیا خاطرنشان کرد: البته مراقبت های بهداشتی اولیه باید از پیش مورد توجه قرار گیرد چراکه بسیاری از موارد دیده شد که این خدمات با سطح پایینی در اختیار مردم قرار می گیرند./ح
برچسب ها: بهداشت ، بیماری ، اجتماع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار