با وجود تلاشهاي سفير سابق آمريکا، نشست هاي گروه موسوم به "ائتلاف ملي مخالفان سوريه" در شهر استانبول ترکيه با شکست روبرو شد و قرار شد اين نشست روز يکشنبه براي چهارمين روز نيز ادامه پيدا کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، ناصر سنگي خبرنگار شبکه تلويزيوني بي بي سي عربي در استانبول گفت: نشست هاي استانبول نه تنها نتيجه اي به همراه نداشت، بلکه شاهد تشديد اختلافات و دودستگي در بين اعضاي ائتلاف ملي مخالفان سوريه هستيم. بن بست در گفتگوها بين اعضاي اين ائتلاف به وجود آمده است. ناکامي اين نشست ها تا جايي است که اعضاي ائتلاف مجبور شدند، نشست ها را يک روز ديگر تمديد کنند. با وجود گذشت سه روز از اين نشست ها تاکنون حتي نخستين مسئله در مورد گسترش اين ائتلاف و عضويت گروههاي جديد در آن هم پايان نيافته است. 

 من با شماري از شخصيت هايي که قرار است به اين ائتلاف بپيوندند، گفتگو کردم. همه آنها ناراضي و ناراحت بودند. يکي از اين افراد تاکيد کرد اين ائتلاف دور از آنچه در داخل سوريه رخ مي دهد، عمل مي کند. اين ائتلاف تاکنون نتوانسته است اختلافات اعضاي خود را حل و فصل کند. يکي از اعضاي اين ائتلاف تاکيد کرد بعضي شخصيت ها در داخل ائتلاف مي خواهند خواست خود را به ديگران تحميل کنند. مصطفي الصباغ دبيرکل ائتلاف ملي مخالفان سوريه تاکيد کرد براي باقي ماندن در سمت خود تلاش مي کند و خواهان تعيين جرج صبرا به عنوان رئيس اين ائتلاف است. 

وي خاطر نشان کرد: به نظر مي رسد شب گذشته پيام هايي از سوي طرفهاي خارجي براي اعضاي اين ائتلاف ارسال شده است. ناصر قدوه معاون اخضر ابراهيمي فرستاده ويژه سازمان ملل در امور سوريه وارد استانبول شد و رابرت فورد سفير سابق آمريکا در دمشق هم او را همراهي مي کرد. گفته مي شود رابرت فورد ديدارهايي با شخصيت هاي عضو ائتلاف ملي داشت. در صورت شکست اين نشست ها مشخص نيست چه هياتي به عنوان نماينده مخالفان سوري در کنفرانس ژنو 2 شرکت خواهد کرد. 

به موازات آن لوران فابيوس وزير امور خارجه فرانسه دوشنبه در پاريس ميزبان جان کري و سرگئي لاوروف همتايان آمريکايي و روس خود خواهد بود و با آنان درباره کنفرانس ژنو دو گفتگو خواهد کرد.

دوشنبه همچنين، شوراي وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا قرار است نظر خود را در باره لغو تحريم در مورد تحويل سلاح به مخالفان سوري اعلام کند. بسياري از کشورها مانند سوئد و اتريش به شدت با اين تصميم مخالفند.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار