عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: اگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه صادر کرده و اثبات کند که جمهوری اسلامی ایران در فعالیت هسته‌ای خود انحراف ندارد باز هم آمریکا راه خود را ادامه می‌دهد زیرا مسئله غرب صلح‌آمیز بودن و یا غیر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ما نیست بلكه خصومت و كينه‌اي است كه از سال‌ها قبل در دل آنها مانده است.

سید‌ حسین نقوی‌حسینی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با اعمال تحریم‌های جدید در مجلس سنای آمریکا بر ضد ایران گفت: ما از ابتدا از این مسئله مطلع بودیم که ادعای آمریکا مبنی بر مذاکره و گفتگو یک فریب بین‌المللی بوده و این مواضع مسالمت‌آمیز در چارچوب ادعاهای دموکراتیک فقط برای پاسخگویی به افکار عمومی است.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها هیچ وقت به اصول، اعتقاد نداشتند و زبان آمریکا همیشه زبان زور است و همچنان به دنبال گسترش سلطه‌گری خود ولو با کشتار انسان‌ها هستند.

نقوی‌حسینی تصریح کرد: در خصوص مسئله ایران از ابتدا مشخص بود که آمریکا به دنبال حل موضوع از طریق مذاکره نیست بلکه به دنبال منافع سیاسی و اقتصادی خود بوده و برای حقوق ملت‌ احترام قائل نیستند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست‌ خارجی مجلس با اشاره به نقش موثر لابی‌های صهیونیستی در آمریکا گفت: به جهت این لابی‌ها، آمریکا ملزم به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی بود و ریختن اشك تمساح برای حقوق بشر در خاورمیانه دروغی بیش نیست.

وي در پايان اظهارداشت: حتی اگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه صادر کرده و اثبات کند که جمهوری اسلامی ایران در فعالیت هسته‌ای خود انحراف ندارد باز هم آمریکا راه خود را ادامه می‌دهد زيرا مسئله غرب صلح‌آمیز بودن و یا غیر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ما نیست بلكه خصومت و كينه‌اي است كه از سال‌ها قبل در دل آنها مانده است.

گفتني است؛ مجلس نمایندگان و سنای آمریکا، این هفته برنامه تصویب فشارهای بیشتر علیه ایران را به پیش بردند و همزمان گام در راه دادن تعهداتی به اسرائیل گذاشتند.
انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، تحریم ، مجلس ، سنا ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
سید محسن
۱۹:۵۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۲
ما که پای کشور وایسادیم.
این تحریم ها هر چقدر هم که "به قول خودشون فلج کننده باشه" نمیتونه باعث دست برداشتن ما از اسلام و ایران بشه.
آخرین اخبار