معاون امور مهندسی و تجهیزات شرکت هواپیمایی نفت ایران گفت: با بومی سازی تعمیرات اساسی هواپیماهای مسافربری در کشور ، تحریم ها در بخش صنعت هوایی هر روز کم اثرتر می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، ˈسعید جابریانˈدر نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی در اهواز افزود: کار تعمیرات اساسی (اورهال) هواپیماهای مسافری ملکی این شرکت از هشت سال پیش به دست نیروهای توانمند و متخصص داخلی و بومی شروع شده و در این بخش تاکنون از خروج 10میلیون دلار ارز به خارج جلوگیری شده است.

وی گفت: به علت هزینه سنگین تعمیرات اساسی هواپیماهای مسافربری و تحریم های اعمال شده از سوی کشورهای سازنده غربی ، تعمیرات اساسی این نوع هواپیماها در دستور کار این شرکت قرار گرفت و هر روز این دانش به سمت بومی شدن بیشتر و قطع کامل وابستگی پیش می رود.

معاون امور مهندسی و تعمیرات شرکت هواپیمایی نفت ایران  گفت: با آموزش نیروهای بومی و انجام پروژه های سنگین ، قادر شدیم اعتماد به نفس نیروهای متخصص بومی را بالا ببریم به گونه ای که هم اکنون تعمیرات اساسی هواپیماهای فوکر 100 و فوکر50 در مرکز استان (اهواز) که ایستگاه اصلی این شرکت است انجام می شود.

وی نوک اصلی تحریم ها علیه کشورمان را در صنعت هوایی و خرید هواپیما و قطعات آن بیان کرد و گفت: غربی ها از فروش هواپیماهای نو به شرکت های هواپیمایی از جمله هواپیمایی نفت خودداری می کنند تا به گمان نادرست خود تحریم های فلج کننده بتواند کشورمان را به زانو درآورد ، این در حالی است کشور ما نه تنها از این حیث آسیب ندیده بلکه بسرعت در حال قطع کردن رشته های وابستگی صنعت هوایی کشور به خارج است.

جابریان گفت: با وجود تحریم های سنگین ، اجازه ندادیم یک هواپیما زمینگیر شود و توانستیم با بهره گیری از توانمندی ها داخلی ، این تهدیدها(تحریم ها) را به فرصت تبدیل کنیم.

معاون امورمهندسی و تعمیرات شرکت هواپیمایی نفت ایران ، ساخت برخی تجهیزات و قطعات هواپیماهای این شرکت را در داخل استان گامی در راستای افزایش اعتماد به نفس نیروهای خودی بیان کرد و گفت: چون استانداردهای هواپیمایی در تولید قطعات این صنعت بسیار بالاست برخی قطعات حساس را با دور زدن تحریم ها و البته با چند برابر فیمت از کشورهای سازنده خریداری کردیم تا بتوانیم این صنعت را همچنان سرپا نگه داریم.

جابریان تصریح کرد: بخاطر تحریم ها ،برخی قطعات حساس را با مشکلات زیاد وارد می کنیم ، برخی تصور می کنند چون تحریم هستیم پروازها استاندارد و ایمن نیست در حالی این تصور کاملا نادرست است ، پروازهای ما در بالاترین استانداردها و با نظارت عالیه کارشناسان و بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری و دیگر دستگاههای مرتبط انجام می شود./ب



برچسب ها: تحریم ، صنعت ، هوایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.