حوزه ارتباطات بدون در نظر گرفتن کاربرد کتاب ها تنها هدف کتاب سازی را دنبال می کند.

"محمدصادق افراسیابی" مدیر کمیته نشر الکترونیک و مؤلف کتاب های رسانه ای و ارتباطات در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران در رابطه با کاربردی نبودن کتاب های این حوزه گفت: خیلی از کتاب هایی که در حوزه ارتباطات تولید می شود کاربردی نیستند و اصطلاحا یک کتاب سازی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: کتاب های این حوزه طوری است که فرد با مطالعه آن نمی تواند چیزی بیاموزد و حتما باید در فاز عملی آن قرار گیرد.
"افراسیابی" اضافه کرد: در کتاب های حوزه ارتباطات با اکتفا کردن به رهنمودهای کلی و کلان از حوزه عملیاتی خارج شده است و این باعث شده که چندان قابلیت عرضه نداشته باشند و کاربردی نباشد.
وی با اشاره به بحث بومی سازی فرهنگی افزود: ما در حوزه سواد رسانه ای دارای نقص بسیاری هستیم به طوری که یک منبع مشخص برای تعریف مفاهیم به خانواده ها نداریم.
و همچنین در این راستا بومی سازی فرهنگی نکردیم که مطالعه با ادبیات جهانی آشنا می شویم و از آن کمک می گیریم در پیرو آن از نظرسنجی های فرهنگی خودمان نتیجه نهایی را استخراج کنیم.
وی در پایان اضافه کرد: خوراک رسانه ای غذای روح افراد در یک جامعه است و باید آن را مهم تلقی کرد و این نیازمند کار آموزشی و تألیف کتاب های خوب و مفید است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.