بسياري از فعاليت‌هاي اقتصادي با کمک بانک‌ها قابل اجرا است بطوريکه بالا بردن کارايي و بهره‌وري در سيستم بانکي از الزامات در خلق حماسه اقتصادي است.

قربان دانيالي کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان مطلب فوق گفت: يکي از عواملي که نارضايتي فعالان اقتصادي نسبت به عملکرد بانک‌‌ها را به دنبال داشت، گران بودن وام‌هاي بانکي است که البته دليل امر، بالا بودن هزينه‌هاي پرسنلي و هزينه‌هاي جانبي بانک هاست که بر قيمت تمام شده پول تاثير مي‌گذارد.

وي افزود: در اين شرايط اگر بانک‌ها بتوانند کارايي و بهره‌وري خود را افزايش دهند و صرفه‌جويي را ملاک قرار دهند، مي‌توانند بخشي از اين هزينه‌ها را جبران کنند که به پايين آمدن قيمت پول در بانک ها مي‌انجامد که اين امر در نهايت به نفع بخش توليد و صنعت خواهد بود.

دانيالي با بيان اينکه افزايش کارايي و صرفه‌جويي در هزينه‌ها فقط مختص بانک‌ها نيست افزود: بخش توليد و صنعت هم با بالا بردن بهره‌وري و کاهش قيمت تمام شده و هزينه‌ توليد در راستاي تحقق حماسه اقتصادي گام بردارند.

وي خاطر نشان کرد: از آنجا که عملکرد همه بخش‌هاي اقتصادي به شکل زنجيره به يکديگر متصل هستند، از اين رو بايد تلاش شود بهره‌وري در نظام اقتصادي بالا برود تا باعث شود، حماسه اقتصادي به شکل هر چه بهتر محقق شود.

انتهي پيام/
برچسب ها: بهره ، اقتصاد ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار