معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از ذخيره‌سازي 100 هزار تن شکر و 100 هزار تن روغن تصفيه شده و مواد پروتئيني براي ماه ضيافت الهي خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حسن رادمرد معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در مورد تامين ذخيره مواد غذايي مردم براي ماه مبارک رمضان گفت: طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده براي ضيافت ماه مبارک رمضان نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم کالا توسط سازمانهاي صنعت، معدن و تجارت و با همکاري تشکل‌هاي سراسر کشور در 400 نقطه کشور بر پا خواهد شد.

رادمرد ضمن بيان اينکه در اين نمايشگاه غرفه رايگان براي توزيع کنندگان اقلام اساسي اختصاص مي‌يابد افزود: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده حدود 100 هزار تن شکر، 100 هزار تن روغن تصفيه شده و مواد پروتئيني ذخيره سازي شده است.

وي تصريح کرد: همچنين توزيع خرما بدون واسطه طبق مذاکرات انجام دشه با انجمن خرما، توزيع خرما در اين نمايشگاه بدون واسطه و با تعديل قيمت انجام خواهد شد.

رادمرد در ادامه گفت: کليه اقلامي که مورد نياز مردم است بدون واسطه و حتي بر اساس پيش‌بيني‌هاي انجام شده 10 تا 15 الي 20 درصد پايين‌تر از قيمت بازار در اختيار مردم قرار خواهد گرفت.

وي در مورد قيمت‌گذاري اجناس گفت: قيمت‌ گذاري از سوي سازمان حمايت صورت ميگيرد و کالاهايي که بازار دولتي و بخشي از مواد اوليه آن که کارخانجات با ارز مرجع تامين مي‌شوند مشمول قيمت گذاري‌اند که در صورت تخلف و گرانفروشي و افزايش نا متعارف قيمت با آنا از طرف اين سازمان برخورد خواهد شد.

وي در ادامه در مورد قيمت گذاري مواد پروتئيني تصريح کرد: قيمت کالا را بصورت مديريتي تعيين مي‌کنيم که مصرف کننده نهايت استفاده را ميبرد و توزيع کننده نيز سود خود را بگيرد و اميدواريم اگر بخش ضرر و زياني در کالا هست دولت پرداخت کند تا کالا به مقدار نياز و قيمت مناسب به دست مردم برسد.

رادمرد در ادامه از رشد 10 درصدي نمايشگاه‌ها خبر داد و افزود: تعداد نمايشگاه ها ز 270 نمايشگاه به 400 نمايشگاه خواهد رسيد و براي غرفه ها هم سعي کرديم از 15 هزار غرفه به 18 تا 20 هزار غرفه برسانيم.

وي در پايان درخصوص زمان برگزاري نمايشگاه عنوان کرد: زمان برگزاري نمايشگاه 10 روز کاري است که در اختيار شوراي کنترل نظارت استانها قرار گرفته که در صورت استقبال مردم اين زمان تمديد خواهد شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: غذا ، نمایشگاه ، توسط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار