پزشکان با بررسی بر روی شیوع بیماری‌هایی مانند آنفولانزا و انواع سرماخوردگی‌ها دریافته‌اند که میزان مقاومت بدن افراد در آنها متفاوت است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ پزشکان با بررسی‌ بر روی افراد در فاصله سالهای 1918-1919 تا 1957-1968 به این نتیجه رسیده‌اند که افراد زیر 65 سال بیشتر در اثر سرماخوردگی فوت کرده‌اند. 

گفتنی است در اثر پیر شدن درست است که بدن ضعیف و ناتوان می‌شود و قوای بدنی تحلیل می‌یابد اما در عین حال بدن به دلیل مواجه شدن با بیماری‌ها و ویروس‌ها و باکتری‌ها در طول سالیان بتدریج راه محافظت از خود را پیدا کرده است. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند یکی از بیماری‌هایی که بتدریج با افزایش سن در بدن کمتر بروز می‌کند و بدن سالمند می‌تواند آن را نابود کند بیماری سرماخوردگی است. این بیماری در جوانان خطرناکتر از سالمندان است. 

البته پزشکان توصیه می‌کنند تا سالمندان  مراقب سلامتی خود باشند و در صورت صلاحدید پزشک از واکسن آنفولانزا استفاده کنند چون نه خود بیماری سرماخوردگی بلکه اغلب عوارض جانبی آن مانند سرگیجه، ضعف و از این قبیل موارد باعث آسیب و صدمه دیدن فرد سالمند و در مواردی معلولیت و حتی مرگ سالمند می‌شود. 

بیماری آنفولانزا در قرن 19 بیشتر سالمندان را تهدید می‌کرد اما در قرن 20 بیشترین آسیب را به جوان‌ها رسانده است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار