مدیر مرکز سرگرمی های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معتقد است: بازار تئاتر کودک و نوجوان باید دبیرخانه ثابت و فعال داشته باشد تا منجر به خروجی متنوعی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به  از روابط عمومی و امور بین الملل کانون، مجید قادری با بیان اینکه برای رونق تئاتر در کشور باید افراد را در کودکی با این هنر آشنا کرد، گفت: بازار تئاتر کودک و نوجوان حرکت ارزشمند و قابل تقدیری است و می‌تواند این نقش را به منظور معرفی تئاتر به قشرهای مختلف مردم ایفا کند. 

وی برگزاری بازار تئاتر کودک و نوجوان را فرصتی برای ارتباط میان مردم و هنرمندان دانست و افزود: تعامل میان هنرمندان فعال حاضر در این بازار و عموم مردم آغاز مناسبی برای توجه جدی و مهم تر به نمایش کودک است. 
این مدرس دانشگاه چشم‌انداز خود را از برگزاری بازار تئاتر کودک و نوجوان، توسعه فرهنگ و تئاتر در بین مخاطبان دانست و تصریح کرد: امیدوارم بازار کمک کند فرهنگ دیدن نمایش و تجربه آن گسترده شود و همچنین به رونق اقتصادی عوامل فعال در تئاتر کودک و نوجوان بیانجامد. 
وی با این توضیح که بازار تئاتر کودک و نوجوان باید دبیرخانه فعال و ثابتی داشته باشد، گفت: فعالیت دبیرخانه منجر به خروجی متنوعی خواهد شد که انتشار کتاب راهنما حاوی معرفی خلاصه توانایی گروه‌ها و چاپ کارت پستال از عروسک‌های ساخته شده از آن جمله است. همچنین بازار می‌تواند سایتی راه اندازی کند تا فعالیت نمایشی و عوامل هنری را طی سال معرفی کند و علاقه مندان بتوانند از آن بهره ببرند.
وی با بیان این که برگزاری بازار تئاتر کودک فعالیت رسانه‌ای زیادی می‌طلبد، اظهار داشت: برگزاری بازار تئاتر چندان معمول نبوده و برای بسیاری که با این فضا آشنایی ندارند قابل درک نیست. به همین دلیل برای معرفی بازار به ویژه که این نوآوری تجربه جدیدی محسوب می‌شود به فعالیت رسانه‌ای و معرفی گسترده نیاز است و نواقص آن قابل اغماض است.
قادری درباره حضور مرکز سرگرمی های سازنده کانون در بازار تئاتر کودک و نوجوان توضیح هایی ارایه داد و افزود: دو کارگاه «عروسک سازی» و «نقاب سازی» تدارک دیده شده است. «با وسایل ساده نقاب بسازیم» محصولی است که از چند سال پیش تولید می‌شود و با استقبال مربیان کانون سراسر کشور روبه رو بوده است. این سرگرمی به کودکان یاد می‌دهد چگونه به شکل های مختلف نقاب درست کنند. 
این مدرس دانشگاه گفت: از آخرین تولیدات این مرکز با گرایش عروسک های سنتی، عروسک «تکم» است که با استقبال زیادی هم روبه رو بود. این عروسک سابقه‌ فرهنگی دارد. در تلاشیم ساختار جدید "تکم" که یک بز است، برای نخستین بار در بازار عرضه شود تا مربیان فرهنگی و هنری با تهیه آن بتوانند از زبان این بز قصه و روایت‌های مختلفی را برای کودکان روایت کنند.
بازار تئاتر کودک و نوجوان با شعار «امروز، کودکی را به تئاتر ببریم» از 8 تا 12 تیرماه با دبیری مجید امرایی در مرکز آفرینش های فرهنگی- هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود./ي2
برچسب ها: تئاتر ، کودک ، نوجوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار