رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمانشاه، با اشاره به برنامه های سال 1392 برای توسعه صادرات استان گفت:امسال بدنبال حضور در بازارهای تجاری جدیدی هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

 کیوان کاشفی کشور عراق را مهمترین شریک تجاری استان کرمانشاه دانست و افزود : هماهنگی های لازم برای توسعه تجارت با بخشهای مرکزی و جنوبی عراق انجام شده است.

کاشفی گفت:اعزام یک هیات تجاری به استان بغداد عراق با همکاری اتاق بازرگانی عراق را از جمله این برنامه ها  است که قرار است چهار یا پنج هیات از کشور عراق نیز  در سال جاری به استان کرمانشاه سفر کنند.

وی بازگشایی مرز سومار- مندلی را از جمله دیگر اهداف برای توسعه تجارت استان  در سالجاری عنوان کرد و افزود: بازگشایی این مرز تاثیر بسزایی در افزایش سطح مبادلات تجاری استان با کشور عراق خواهد داشت.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به رفع موانع تجاری گفت: قوانینی که طی یکی دو سال گذشته به صورت فوری برای صادرات کشور تصویب شد باعث شده میزان صادرات کمی سیر نزولی داشته باشد و لازم است در حال حاضر که بازار کمی به ثبات رسیده در صدد رفع محدودیت ها باشیم.

وی اعزام  سه هیت تجاری از استان کرمانشاه به روسیه  و همچنین دعوت از سفیر روسیه به استان واعزام هیات تجاری نیز از استان کرمانشاه به کشور عمان  وپذیرش یک هیات سرمایه گذاری از چین  رااز جمله دیگر برنامه های سال جاری اتاق عنوان کرد.

کاشفی درادامه گفت: قرار است یک هیات تخصصی نیز به کشور ترکیه اعزام شود که این هیات شامل نخود کاران عضو شورای نخود کشور می باشند که با توجه به وضعیت خوب ترکیه در کاشت و برداشت و همچنین ماشین آلات صنعتی بخش نخود این کشور انتخاب شده است.

برگزاری همایشها و اجلاسهای مختلف، انجام تحقیقات و پژوهش، چاپ دو کتاب با عنوان های " یکصد صنعت برتر استان" و" تاریخچه اقتصادی استان" از دیگر برنامه های سال جاری است که کاشفی به آن اشاره کرد.

به گفته  کاشفی راه اندازی مرکز داوری اتاق  بازرگانی کرمانشاه و همچنین توجه به بخش آموزش و برگزاری نمایشگاه در استان بابل را از دیگر برنامه هایی است که در سال جاری در دستور کار اتاق بازرگانی استان قرار دارد./س

 

برچسب ها: اعزام ، هیات ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.