در سومين جلسه ستاد ساير اقشار طرح ملي حفظ قرآن كريم از پايگاه اينترنتي رسمي اين ستاد به نشاني www.hefz.ghoran.ir رونمايي شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از واحد خبر روابط عمومی معاونت قران و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سومین جلسه شورای هماهنگی و برنامه ریزی ستاد سایر اقشار طرح ملی حفظ قرآن کریم روز گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، سيد علي سرابي نماينده شوراي عالي قرآن كريم، افراش نماينده سازمان تبليغات،خدمتكار نماينده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، حسن محمدي نماينده تشكل هاي قرآني كشور، انجام نماينده صدا و سيما، خالقي نماينده راديو قرآن و مغني نماينده حوزه عليمه در سازمان اوقاف و امور خيريه برگزار شد.

با توجه به دستور جلسه كه ارائه گزارش عملكرد سازمان اوقاف و امور خيريه بود حجت الاسلام والمسلمين شرفخاني به ارائه گزارشي از اقدامات صورت گرفته در اين نهاد پرداخت.

حجت الاسلام شرفخانی ضمن ارائه گزارشی از مجموعه فعالیت های صورت گرفته در زمینه حفظ قرآن کریم گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه از سال گذشته سعی در تربیت حفاظ داشته و تا کنون با برنامه ریزی ها و دستورالعمل های ابلاغ شده این هدف را با جدیت پیگیری می کند.

وی ادامه داد: در سال گذشته با توجه به نیاز مربی حفظ برای برگزاری کلاس های درس با استفاده از اساتيد برجسته حفظ اقدام به برگزاری دوره های تربیت معلم با ظرفيت 40 نفر در كلاس و در طول یک هفته نموده ایم .

وی اظهار داشت: از ابتدای راه اندازی این دوره ها تاکنون بیش از 950 نفر از مربیان خواهر و برادرآموزش های لازم در زمینه های تدریس حفظ قرآن را فرا گرفته اند.

در ادامه شرفخانی قابلیت های پایگاه اینترنتی سازمان اوقاف و امور خیریه را معرفی و اعلام کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در نظر دارد به بحث آموزش مجازی قرآن توجه ویژه ای با رویکرد جدیدی داشته باشد. بهره گیری از ابزارهای جدید آموزش مجازی، تهیه بسته های آموزشی و ارسال آنها به داوطلبان، ایجاد ارتباط صوتی، تصویری و متنی مناسب با شرايط مخاطبان و برگزاری آزمون های مجازی از جمله امکانات این پایگاه اینترنتی است.

 

در ادامه از سایت طرح ملی حفظ قران کریم به نشانی www.hefz.ghoran.ir که منبع رسمی اخبار و اطلاعات ستاد ساير اقشار طرح ملي حفظ خواهد بود، رونمایی شد و نحوه ورود اطلاعات برای جلوگیری از موازی کاری با دو ستاد دیگر نیز ارائه شد.

بنابر اين گزارش؛ از جمله مصوبات این جلسه رونمایی از پوستر و لوگوی ویژه ستاد سایر اقشار طرح ملی حفظ و تهیه تیزر تبلیغاتی جهت پخش از شبکه های سیما در جلسه آتي اين ستاد بود.

همچنین تشکیل بانک اطلاعات طرح ملی حفظ ، طراحی نرم افزار طرح ملی حفظ و لوح محفوظ و تهیه دفترچه اماکن آموزش قرآن کریم در سراسر کشور نیز از دیگر مصوباتی است که می توان به اشاره کرد..

گفتني است؛ جلسات ستاد ساير اقشار به صورت منظم هر دو هفته يكبار با حضور نمايندگان دستگاه ها در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار