یک کارشناس سیاست خارجی گفت: کشور ايران در چند سال تحريم با اتخاذ شيوه‌ها، ساز و کارهاي مناسب و با استفاده از رهنمودهاي " مقام معظم رهبري " توانسته از اين مشکلات عبور کند و پيشرفت‌هاي گوناگوني داشته باشد.

" مصطفي قوام " در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مذاکرات ایران با گروه 1+5 گفت: کشورهايي چون سوريه، ايران، عراق و لبنان که مي‌خواهند مستقل باشند و براي خود تصميم  بگيرند همواره در دنيا مورد تهاجم اقتصادي و نظامي قرار گرفته‌اند.

وي ادامه داد: معمولا دولت‌هایی نظير جمهوري اسلامي ايران راهبرد و سياست‌هاي کلاني دارند که بخشي از اين فشارهای غرب به کشورمان به دليل اين است که ایران مي‌خواهد مستقل، آزاده و از کشورهاي مظلوم ديگری چون  فلسطين دفاع کند.

قوام افزود: کشور ايران در چند سال تحريم با اتخاذ شيوه‌ها، ساز و کارهاي مناسب و با استفاده از رهنمودهاي " مقام معظم رهبري " توانسته از اين مشکلات عبور کند و پيشرفت‌هاي گوناگوني داشته باشد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با اشاره به اثبات مقاومت ایران در برابر فشارها در جنگ تحمیلی تصریح کرد: در 8 سال دفاع مقدس براي حفظ استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي، غرب به سرکردگي آمريکا نیز تهاجم اقتصادي عليه ايران به وجود آورد که مقاومت و خویشتنداری ملت ايران حماسه باشکوهی را رقم زد.

وي افزود: براي اينکه دامنه تحريم‌ها گسترده‌تر نشود بايد ديپلماسي فعال‌تري در سياست خارجي بکار گیریم؛ بحث سازش با بحث مذاکره فرق مي‌کند، همانطور که " مقام معظم رهبري "  فرمودند؛ ما مخالف مذاکره نيستيم اما مذاکره‌اي که در آن منافع، عزت و حقوق مردم ايران حفظ شود.

قوام تصريح کرد: پارامترهايي وجود دارد که تعيين کننده اصل مذاکره و زمان مذاکره است که اگر در اين شرايط آمادگي سازش را اعلام کنيم، مورد سوء استفاده دشمن قرار مي‌گيريم.

این کارشناس سیاست خارجی در پايان خاطرنشان کرد: در تمام اين مذاکرات ايران همواره به صورت منطقی گفتگو کرده اما طرف غربي با سياست‌هاي خصمانه در راستاي حفظ منافع نامشروع آمریکا و رژيم جعلی صهيونيستي پاسخ‌های غیرمنطقی داده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: دولت ، ایران ، ملت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار