بزرگترين بانکهاي انگليس قصد دارند تا پايان امسال به منظور صرفه جويي در هزينه ها يکصد و هشتاد و نه هزار نفر از کارمندان خود را اخراج کنند. به اين ترتيب ميزان بيکاري در انگليس به بالاترين رقم خود در نه سال اخير خواهد رسيد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، در مقايسه با سال 2008 که درآمد بانک‌هاي انگليسي در اوج خود بود، سال گذشته درآمد بانک‌هاي اين کشور به شدت کاهش داشت.

منتقدان مي‌گويند مشکلي که بانک‌هاي انگليس دارند قديمي و کهنه بودن نظام آنهاست که سبب افزايش هزينه‌ها و کاهش بازدهي آنها شده است.

"پاتريک يانگ" تحليلگر مالي در اين خصوص گفت : در انگليس بانک‌ها قدمتي 600 يا 700 ساله دارند و نظام آنها مربوط به دوران قرون وسطي است. بنابراين نظام بانکي در انگليس قديمي و کهنه شده است. هم اکنون بانکداري اينترنتي بسيار  بهتر و قويتر از اين بانک‌ها عمل مي کند.

بنابراين بانک‌هاي بزرگ انگليس بسيار پرهزينه شده و بهره وري آنها به شدت پايين آمده است. اين بانک‌ها در نهايت در عصر رقابت ديجيتال نابود مي‌شوند، به همين دليل نيازمند اصلاحات اساسي هستند.

به نظر مي‌رسد حذف حدود 200 هزار کارمند از بانک‌هاي انگليس تاثيري بر خدمات اين بانک‌ها نخواهد داشت زيرا خدمات اين بانک‌ها در شرايط نامطلوبي به سر مي‌برد و به هيچ وجه خدمات مفيدي ارائه نمي‌دهند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: بانک ، قدیمی ، ناکارامد ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار