وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اتحادیه اروپا با رفع این ممنوعیت‌ها منطقی جز زورگویی قدرت و غرور استکباری دنبال نمی‌کند و ما از مخالفان این قبیل رفتارها هاستیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران مستقر در هتل آزادی در پایان نشست سوریه در تهران علی اکبرصالحی در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر دلیل لغو ممنوعیت ارسال سلاح به سوریه از سوی اروپاییان اظهار داشت: این اقدام در تعارض با شعارها و گفته‌های غربی‌ها بوده و با سیاست اعلامی همیشگی آنها متفاوت بوده است.

وی افزود: یک سیاست دوگانه و تبعیض آمیز از سوی کشورهای غربی در این راه که خود را نشان می‌دهند این در حالی است که در کشور سوریه هر روز شاهد کشته شدن بیگناهان هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مسلما هرچه بیشتر سلاح‌های غیرقانونی به کشور سوریه وارد شود خشونت هم بیشتر میشود.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: سلاح در دست جگرخواران در سوریه و کسانی که سر مردم بی‌گناه را می برند و با افتخار روی مناره‌ها می‌گذارند قرار می‌دهند و از طرف دیگر داعیه دموکراسی را دارند.

وی با اشاره به قدرت رسانه‌ای غرب تصریح کرد: دشمن به خاطر برخورداری از قدرت رسانه و قدرت به خود اجازه می‌دهد که هر کاری را انجام دهد؛ ولی آنچه مسلم است این است که این افکار عمومی با توجه به رشد تکنولوژی به گونه‌ای متمرکز جمع بندی شده و علیه خودشان به کار گرفته می‌شود.

صالحی ادامه داد: اتحادیه اروپا با رفع این ممنوعیت‌ها منطقی جز زورگویی قدرت و غرور استکباری دنبال نمی‌کند و ما از مخالفین این قبیل رفتارها هستیم.

وی بیان داشت: وزرای خارجه آلمان، اتریش و برخی از کشورهای اروپایی از مخالفان لغو ارسال سلاح هستند این درحالی است که فرانسه و انگلیس براین مسئله اصرار بسیار زیادی دارند. 

وی درباره حضور ایران در نشست ژنو 2 گفت: ما با هر نشستی که به دنبال حل و فصل مسائل داخلی سوریه باشد موافقیم و در صورت ضرورت در آن شرکت می‌کنیم.

وی افزود: چنانچه نشست ژنو با نیت صادقانه و خالصانه برگزار شود مورد تأیید و حمایت ما قرار می‌گیرد در حال حاضر کشور روسیه به دنبال راه حل و تلاش برای حضور بسیاری از کشورها در این نشست است.

صالحی هدف جمهوری اسلامی ایران را از نشست سوریه در تهران اینگونه عنوان و خاطرنشان کرد: قصد ما این بود که کشورها مختلف جهان در یک نشستی به صورت آزادانه و بی‌طرفانه موضوع سوریه را تجیزه و تلیلی کنند و اینکه جامعه جهانی درباره تحولات اخیر سوریه به چه سمت و سویی باید برود.

وی افزود: ما از حکومت سوریه و معارضان حاضر در این کشور برای حضور در نشست تهران دعوت نکردیم تا این نشست به نوعی حالت بی‌طرفی خود را داشته باشد و سعی کردیم کسانی را دعوت کنیم که مشکلی ایجاد نکنند.

صالحی در ارتباط با حضور غیرقانونی سناتور مک کین در کشور سوریه و دیدارش با معارضین گفت: این در تعارض با کنوانسیون های بین المللی است و آمریکا که همیشه داعیه دار رعایت قانون و مقررات است به اعتبار قدرت رسانه ای خود به این قبیل کارها دست می‌زند.

وزیر خارجه ایران در پایان خاطرنشان کرد: عملکرد مسئولان آمریکایی به گونه‌ای در افکار عمومی نقش می بندد که او یک مستکبر و زورگو است و با شرایط کنونی دنیا که به سمت قانونگرایی در حال پیشروی است منافات دارد و اینکه بروز چنین رفتارهایی یعنی اینکه قانون جنگ بر دنیا حاکم است.

انتهای پیام/
برچسب ها: صالحی ، پاسخ ، خبرنگاران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار