معاون مجلس ملی اکوادور در دیدار رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد هیچ مسئله‌ای نمی‌تواند باعث ایجاد مشکل در روند گسترش روابط دوستانه ما با جمهوری اسلامی ایران شود.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، معاون آسیا، آفریقا و اقیانوسیه مجلس ملی اکوادور امروز (چهارشنبه) با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به سطح عالی روابط موجود میان جمهوری اسلامی ایران و اکوادور بویژه در حوزه همکاری‌های سیاسی و بین‌المللی و مواضع مشترک دو کشور پیرامون بسیاری از مسائل بین‌المللی، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی به عنوان اراده‌ ملت ایران آمادگی توسعه و تقویت همه جانبه روابط خود با کشور اکوادور را دارد و از هر اقدامی که منجر به تأمین منابع ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی دو طرف شود حمایت می‌کند.

وی با ادامه با اشاره به شکست سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا و هم پیمانان او در سوریه، افزود: امروز مهمترین مسئله پایان بحران سوریه از طریق صلح‌آمیز و با استفاده از گفت‌وگو و مذاکرات است و در این راستا استفاده از ظرفیت‌های کشورهای مستقل و انقلابی حاضر در کنفرانس دوستان سوریه درتهران بسیار حائز اهمیت است.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: نتیجه سیاست‌های آمریکا در سوریه تقویت تروریست در منطقه بوده و کاخ سفید باید پاسخگویی مطالبات کشورهای منطقه در قبال اقداماتش باشد.

وی با بیان اینکه سوریه صحنه جدید شکست آمریکا در منطقه خاورمیانه است، به برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مخالف بکارگیری هرگونه سلاح کشتار جمعی و هسته‌ای است و مانع تراشی کشورهای غربی در برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران نمی‌تواند حرکت رو به پیشرفت ایران در زمینه‌های مختلف علمی،‌ صنعتی و فناوری را متوقف نمایند.

«آریاس» نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روابط رو به رشد ایران و اکوادور در همه عرصه‌ها، متذکر شد: کشور اکوادور از گسترش روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند و هیچ مسئله‌ای نمی‌تواند باعث ایجاد مشکل در روند گسترش روابط دوستانه ما با جمهوری اسلامی ایران شود.

معاون آسیا، آفریقا و اقیانوسیه مجلس ملی اکوادور در پایان گفت: کنفرانس دوستان سوریه در تهران گام مهمی برای متوقف‌سازی تلاش کشورهای زورگو جهت بی‌ثباتی سازی منطقه و دخالت در حاکمیت کشورهای دیگر است.

وی افزود: گفت‌وگو و مذاکره راه حل بحرانی سوریه است و تسلیح گروه‌های مخالف به تشدید بحران در سوریه کمک خواهد کرد.

«آریاس» موضع کشورش در قبال بحران سوریه راه‌حل مسالمت‌آمیز این بحران و مخالفت با تسلیح گروه‌های مخالف عنوان کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار