استانهای کردستان، همدان و زنجان از منافع سد تالوار بهره مند می شوند

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،  مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان در جریان بازدید از عملیات اجرایی سد تالوار با اشاره به اينكه سد تالوار در راستای دستیابی به اهداف توسعه اقتصاد ملی و با هدف استفاده بهینه از منابع آب و خاک احداث شده است گفت: عملیات اجرایی این سد با پیشرفت قابل توجهی در دست اجرا است.

حمیدنیا افزود: سه استان کردستان همدان و زنجان در دو بخش شرب و کشاورزی از منافع این سد بهره مند خواهند شد.

وی اهداف راه اندازی این سد را افزایش سطوح زیر کشت و تولیدات کشاورزی، اشتغالزایی و پیشگیری از مهاجرت های بی رویه و افزایش متوسط درآمد کشاورزان عنوان کرد و توسعه صنایع وابسته به کشاورزی، ایجاد شرایط توسعه و رشد بخش های مختلف اقتصادی در راستای محرومیت زدایی و تامین آب شرب همدان و قروه را از دیگر اهداف تاسیس این سد برشمرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان یادآورشد: نوع این سد خاکی سنگ ریزه ای با هسته رسی است که طول تاج آن 529 متر، ارتفاع سد از پی 88 متر و حجم آب تنظیمی آن 215 میلیون مترمکعب است.

حمیدنیا خاطر نشان كرد: سد تالوار آب مورد نیاز هفت هزار و 500 هکتار از اراضی دشت خورخوره در شهرستان بیجار استان کردستان، 24 هزار و 500 هکتار از اراضی دشت گرماب و بزینه رود در شهرستان قیدار استان زنجان و آب شرب شهرستان همدان را به میزان 89 میلیون متر مکعب در سال، تامین و تنظیم می کند.

گفتني است ،این سد در زمان حاضر بصورت غیر رسمی آبگیری شده و در آینده نزدیک با حضور رییس جمهوری رسما آبگیری خواهد شد.

برچسب ها: استان ، سد ، تالوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.