امام جمعه خوی گفت: سخن حق، وفای به عهد و قضاوت عادلانه اساس شریعت هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در خطبه نماز جمعه این هفته ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت کردن معیارهای پرهیزکاری، اظهار داشت: وفای به عهد و تقوا ملازم یکدیگرند.

وی گفت: شخصی از امام زین العابدین پرسید تمام قوانین و دستورات دین را به من بیاموز حضرت در پاسخ فرمود"عبارتند از سخن حق گفتن،قضاوت عادلانه کردن و به عهد خویش وفا کردن".

خطیب جمعه خوی ادامه داد: پیروی نکردن از وسوسه‌های شیطان از جمله عهدهای خداوند با بندگان خویش است به گونه‌ای که در قرآن می‌فرماید"ای فرزندان آدم شیطان شما را فریب ندهد همانگونه که پدر و مادرتان را از بهشت بیرون کرد".

انقلاب اسلامی بزرگترین میراث امام خمینی ره است

شکوری با تسلیت سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی زمان شناسی، ایمان به اهداف خویش، شجاعت و شهامت،شناخت مشکلات مسلمانان ،فقاهت و عرفان ناب را از جمله ویژگی‌های بارز حضرت امام (ره) برشمرد.

وی با اشاره به دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در مورد شخصیت استثنایی حضرت امام (ره)، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران و نظام جمهوری اسلامی از جمله میراث‌های بزرگ و ماندگار رهبر کبیر انقلاب اسلامی است.

شکوری با درخواست از مردم جهت حضور پرشور و دشمن شکن بر سر صندوق‌های رای، اظهار داشت: اعتقاد به مبانی اسلام و نظام جمهوری اسلامی و خط امام (ره) ،اعتقاد به قانون اساسی و مرزبندی با دشمن ،داشتن تقوا و شناخت از مسائل ایران و جهان ،طرفدار عدالت بودن، برخورداری از وجدان سیاسی ،پایبندی به ارزش‌ها ،داشتن برنامه و تجربه از جمله معیارهای نامزد اصلح از دیدگاه ولی امر مسلمین است./س

برچسب ها: عادلانه ، خوی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.