کاندید بهترین تکواندوکار آسیا گفت: از اول هم می دانستم فدراسیون نام من را برای حضور در مراسم برترین ها به اتحادیه آسیا اعلام می کند.

محمد باقری معتمد که برای حضور در نخستین مراسم انتخاب بهترین های تکواندو آسیا به عنوان برترین بازیکن ایران از سوی فدراسیون به اتحادیه آسیا معرفی شده، در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب عنوان کرد: از قبل هم می دانستم به عنوان بهترین تکواندوکار ایران برای حضور در مراسیم بهترین های آسیا از سوی فدراسیون تکواندو معرفی می شوم اما انتخاب نهایی برعهده اتحادیه تکواندو آسیا است.

از همه حریفانم بهترم

وی افزود: اگر عدالت رعایت شود. با توجه به امتیازاتی که در رنکینگ جهانی نسبت به حریفانم دارم و مدال هایم در این پنج سال، اگر عدالت رعایت شود شرایط بهتر و بالاتری نسبت به سایر رقبای آسیایی دارم و مطمئنم که به عنوان بهترین تکواندوکار آسیا انتخاب می شوم.

وی با بیان اینکه انتخابم به عنوان برترین تکواندوکار آسیا افتخاری برای خود و جامعه تکواندو است، تصریح کرد: تلخی در کار نیست. آسیب دیدگی و دوری از مسابقات اتفاقی طبیعی در ورزش حرفه ای است اما اگر در مراسم برترین های آسیا انتخاب شوم با روحیه بهتری بعد از مصدومیتم در میادین حاضر می شوم و حس می کنم انگیزه خوبی پیدا خواهم کرد. من سختی هاس زیادی در این مدت کشیده ام و این انتخاب استارت دوباره ای برایم محسوب می شود.

معتمد افزود: فکر می کنم به جز من علیرضا نصر آزادانی و یوسف کرمی هم با توجه به افتخاراتی که در این مدت داشته اند حقشان بود که برای مراسم بهترین معرفی شوند اما فدراسیون تکواندو تنها می توانست یک تکواندوکار را به اتحادیه آسیا معرفی کند.

استارت دوباره برای تکواندو

دارنده نشان نقره المپیک لندن در مورد بازگشتش به تکواندو گفت: تمرینات بدنسازی که پایه تکواندو محسوب می شود را مدت ها است که آغاز کرده ام و می توانم از حدود یک ماه و نیم دیگر تکواندو را هم شروع کنم.

وی با توجه به جوانگرایی حضور مجدد در تیم ملی را منتفی نداست و افزود: با اینکه سابقه زیادی در تیم ملی دارم و در مسابقات مختلفی به میدان رفته ام اما هنوز جوانم و می توانم خودم را به مربیان ثابت کنم. با اینکه بحث جوانگرایی در تیم ملی وجود دارد اما این تیم چندان هم جوان نیست و بازیکنان با تجربه ای که در مسابقات زیادی شرکت کرده، دارد.

می توانستند اعتماد بیشتری به نصر کنند

بازیکن سابق تیم ملی در خصوص حضور علیرضا نصر آزادانی در وزن چهارم تیم ملی تاکید کرد: به توانایی های نصر اعتقاد دارم. با او مدت 10 سال در اردوهای تیم ملی بوده ام و مطمئنم که نصر می تواند در وزن چهارم هم مانند حضور در وزن پنجم موفق باشد اما چه بهتر می شد اگر مربیان تیم ملی به وی توجه و اعتماد بیشتری در وزن پنجم می کردند چون خودش هم دوست داشت در وزن تخصصصی اش کار کند اما نظر کادر فنی در این مورد اهمیت دارد.وی افزود: به نظر من نصر می تواند در مسابقات جهانی مکزیک در وزن چهارم هم مثل وزن پنجم نتیجه بگیرد.


برای لیگ بازیکن آزاد هستم

معتمد در خصوص بازی در لیگ برتر امسال تکواندو گفت: مشکلی برای مسابقه دادن ندارم.یک سال است که در لیگ نبودم و بر اساس آیین نامه مسابقات بازیکن آزاد محسوب می شوم و اگر قانون عوض نشود می توانم راهی تیمی شوم که از آن پیشنهاد دارم. اما همیشه قوانین لیگ به ضرر بازیکنان است و امیدوارم برای این فصل آیین نامه مسابقات تغییر نکند.

حضورم در حفاری منتفی است

وی در خصوص حضور احتمالی در تیم دانشگاه آزاد و شرکت ملی حفاری ایران یادآور شد: قراردادم با تیم دانشگاهآزاد به پایان رسیده و حضور در تیم حفاری هم فعلا منتفی است و بستگی به کادر فنی اینتیم دارد. حفاری سال گذشته خوب نبود و با عملکرد ضعیف، حاشیه های زیادی در مسابقات داشت و حالا باید منتظر مربیان جدیدی برای این تیم باشیم.

وی ادامه داد: تیم های جدیدی قرار است به لیگ برتر امسال اضافه شوند که چند پیشنهاد از این تیم ها دارم اما فعلا هیچکدام نهایی نشده است. در هر صورت با مشخص شدن وضعیت حضور تیم ها در لیگ برتر تا دو هفته دیگر تکلیف تیم جدیدم من نیز روشن می شود.

می توانستم بهترین قرارداد لیگ را داشته باشم

باقری معتمد در خصوص مبلغ قراردادش در لیگ برتر گفت: با توجه به شرایطم در سال گذشته می توانستم بهترین قرارداد لیگ را داشته باشم اما به خاطر سلامتی ام این کار را نکردم. در این مدت من، علیرضا نصر و یوسف کرمی بهترین قراردادهای لیگ را داشته ایم و امسال سعی می کنم قرارداد خوبی با تیمم داشته باشم تا غیبتم در فصل قبل جبران شود. با توجه به اینکه برای ورزشکاران حرفه ای مسابقه دادن تنها منبع درآمد آنها است، فکر می کنم امضای بهترین قرارداد لیگ برتر حقم باشد چون سال گذشته درآمدی نداشتم./آق

 

برچسب ها: تکواندو ، آسیا ، نصر ، معتمد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار