مدیر پذیرش فرابورس گفت: شرکت پتروشیمی جم پس از احراز شرایط پذیرش با سرمایه 4هزارو 800 میلیارد ریال به عنوان هشتادمین نماد معاملاتی و بیست و هشتمین شرکت در بازار دوم درج شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سید مهدی علم الهدی با اعلام این خبر افزود: شرکت پتروشیمی جم پس از احراز شرایط پذیرش با سرمایه 4هزارو 800 میلیارد ریال به عنوان هشتادمین نماد معاملاتی و بیست و هشتمین شرکت در بازار دوم درج شد. 

وی با اشاره به فعالیت این شرکت در حوزه محصولات شیمیایی تصریح کرد: سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی و شیمیایی تامین،سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری،صندوق بازنشستگی کشوری،شرکتهای سرمایه گذاری استانی،گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح  از سهامداران این شرکت هستند.

علم الهدی خاطر نشان کرد: شرکت پالایش نفت کرمانشاه هم با سرمایه 134میلیارد و 878 میلیون و600 هزار ریال در بازار دوم درج شد و شرکت های ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران وکارگزاری سهام عدالت از سهامداران عمده آن محسوب می شوند. 
 
همچنین در پایان  مبادلات امروز ، سرمایه گذاران در مجموع  50 میلیون سهم و اوراق را در 17هزار و 72نوبت به ارزش هزار و 55 میلیارد ریال جابجا کردند . در میان شرکت های فرابورسی مجتمع سیمان غرب آسیا با معامله بیش از 6 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن نفت ایرانول با 5.4 میلیون حجم معامله در رتبه دوم قرار گرفت.این در حالی است که افرانت کمترین حجم معاملات را داشت و 185سهم آن توسط سهامداران خرید و فروش شد و در نهایت با افت اندک هر سهم به نرخ 19هزارو 300 ریال رسید. 

افزون بر این شرکتهای مهندسی ساختمان تاسیسات راه آهن ، صنعت روی زنگان و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی بیشترین رشد قیمت را کسب کردند و سرمایه گذاری مسکن شمال شرق،پالایش نفت شیراز و تهران بیشترین کاهش را داشتند.

همچنین در بازار ابزارهای نوین مالی که هر برگه آن به ارزش یک میلیون ریال خرید و فروش می شود، بیشترین حجم معاملات را نماد گواهی سپرده انصارداشت که 550 هزار برگه آن به صورت مذاکره و 53 هزار و 15برگه عادی دست به دست شد . پس از آن مشارکت نارنجستان با معامله 28هزار برگه در رتبه بعدی قرار گرفت.

طبق پیام ناظر بازار، نماد معاملاتی حق تقدم خرید سهام شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت، وهمچنین  نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی خراسان ، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و تقسیم سود نقدی هر سهم  با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50درصد معامله شد.

در همین حال نماد معاملاتی اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری عام بانک انصار، پس از پرداخت سود علی الحساب ماهانه معامله شد.

از سوی دیگرنماد معاملاتی شرکت صنعتی مینو و نفت پاسارگاد ، برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه دوشنبه 13خرداد، در پایان معاملات امروز متوقف شد.  

در عین حال امروز هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن با رشد قیمت همراه بود؛ به طوریکه هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن فروردین 90  با بیشترین افزایش به نرخ 504هزار و 771 ریال رسید.

انتهاي پيام/
برچسب ها: درج ، پتروشیمی ، فرابورس ، سهم ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار