رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: مردم بايد به فردی رای دهند که در امور اجرایی صلابت داشته و از قدرت تصمیم‌گیری بالايي در مواقع ضروری و بحرانی کشور برخوردار باشد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری رئيس ديوان عدالت اداري كشور طی سخنانی در میان مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان با اشاره به حرکت و نهضت امام (ره) در به ثمر رساندن انقلابی بی‌بدیل، اظهار داشت: حرکت این بزرگ مرد تاریخ به سمت احیای کرامات انسان و آزادی‌خواهی در عصر نا امیدی و یاس بود.

وی با بیان اینکه حرکت امام راحل(ره)، حرکتی ارزشمند برای ایران و تاریخ 1400ساله دنیای اسلام بی‌سابقه است، افزود: نظام مقدس اسلامی با نگاه ویژه حضرت امام (ره) در کوتاه‌ترین زمان ممکن پس از پیروزی، مشروعیت خود را در یک همه‌پرسی حماسی به دست آورد و تا امروز نیز با پشتیبانی آگاهانه و با بصیرت ولایت مطلقه فقیه و مردم ادامه دارد.

منتظری با اشاره به سخن پیامبر اسلام (ص) در مورد جاه و مقام اظهار کرد: هر انسان در هر مقام و پستی که خدمت می‌کند، ذره‌ذره کارهای او در پیشگاه خداوند باری‌تعالی نوشته خواهد شد، همان‌طور که خداوند در آیه 78 سوره الزلزله فرمود که "اعمال انسان اگر به اندازه ذره‌ای باشد مورد محاسبه قرار می‌گیرد" و این خود مصداقی از نظام هستی هدفمند در این عالم است.

رئیس دیوان عدالت اداری در مورد هدف مهم دیوان عدالت اداری اظهار داشت: طبق اصل 173 قانون اساسی جمهوری اسلامی به منظور رسیدگی به شکایات، تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به ماموران، ادارات، آیین‌نامه‌های دولتی و تصمیمات و رعایت حقوق شهروندی، دیوانی به نام«عدالت اداری» تاسیس شد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد دیوان عدالت اداری یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در هیچ کشور توسعه یافته‌ای وجود ندارد، گفت: این دیوان با تمام شعباتش در مرکز کشور مسقر است و مراجعه مردم به این دستگاه برای تظلم‌خواهی بسیار با مشکل مواجه بود که خوشبختانه با توجه به قانون برنامه پنجم توسعه کشور به منظور تسهیل و تسریع در رفت‌وآمد و روند دادرسی، افتتاح دفاتر دیوان در کلیه استان‌ها پیش‌بینی شد که امروز شاهد تاسیس این دفتر در استان هرمزگان هستیم.

منتظری با اشاره به حماسه سیاسی 24 خرداد ماه انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا افزود: مردم ایران که همواره در برگزاری مناسبت‌های انقلاب پیش‌قدم بوده‌اند، در سال جاری نیز باید عزم کنند تا حماسه سیاسی را آنگونه که رهبر انقلاب فرموده‌اند و مورد تایید ایشان است محقق سازند.

وی در ادامه گفت: حماسه‌آفرینی و دستیابی به آرمان‌های بزرگ ملزومات فراوانی دارد که استقامت و مقاومت از مهمترین آن‌هاست.

این مقام مسئول در قوه قضاییه با بیان این‌که ملت ایران زمانی که ایستاده و مقاوم باشد در مقابل تهدیدها به تمام آرمان‌های خود دست خواهد یافت، تصريح کرد: انتخابات و حضور گسترده در انتخابات نیز یکی از عینیت‌های ایستادگی و مقاومت است.

رئيس ديوان عدالت اداري در پايان خاطرنشان كرد: مردم به فردی رای دهند که صلابت در امور اجرایی و قدرت تصمیم‌گیری بالا در مواقع ضروری و بحرانی کشور را داشته باشد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار