يك وكيل دادگستري گفت: طبق ماده 64 قانون انتخابات رياست‌جمهوري چنانچه به تشخیص کمیسیون بررسی تبلیغات برنامه‌های تبلیغاتی ضبط شده نامزدها در صدا و سیما دربرگیرنده مطالب توهین‌آمیز یا هتک حرمت سایر نامزدها با دیگر افراد و یا مغایر با قوانین باشد، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران موظف به حذف آن مطالب است.

"مهدي محمدزاده" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، درباره برگزاری بخش اول مناظره کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: به منظور تضمین برخورداری یکسان نامزدهای ریاست جمهوری از امکانات دولتی کمیسیونی به نام کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات زیر نظر هیات اجرایی مرکزی انتخابات و بنا به دعوت وزیر کشور تشکیل می‌‌شود كه صدا و سيما با برگزاري مناظره به احقاق اين حق پرداخته است.

وي ادامه داد: در نتيجه طبق قانون انتخابات، صداوسیما می‌تواند شیوه مشخصی را برای بیان دیدگاه‌ها و ایده‌های کاندیداها تعیین کرده و آن‌ها را بر ايجاد يك گفتمان سالم دعوت كند.

اين وكيل دادگستري در پاسخ به اينكه برخي كانديداها نسبت به پخش صحبت‌هاي خود اعتراض دارند تصريح كرد: طبق ماده 64 قانون انتخابات رياست‌جمهوري چنانچه به تشخیص کمیسیون بررسی تبلیغات برنامه‌های تبلیغاتی ضبط شده نامزدها در صدا و سیما دربرگیرنده مطالب توهین‌آمیز یا هتک حرمت سایر نامزدها با دیگر افراد و یا مغایر با قوانین باشد، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران موظف به حذف آن مطالب است.

محمدزاده تاكيد كرد: در صورتی که ضمن پخش برنامه زنده‌ای موارد مذکور از سوی هر یک از نامزدهای انتخابات یا نماینده آنها واقع شود، سازمان موظف است با تشخیص کمیسیون بررسی تبلیغات به میزان مناسب و به صورت ضبط شده فرصت احقاق حق بدهد.

اين حقوقدان خاطرنشان كرد: این برنامه طرح جدیدی از مناظره بود و مناظره در آن به خوبی شکل گرفت نامزدها نظرات یکدیگر را نقد می‌کردند و بدون اينكه تنش و اختلافي در آن ايجاد شود كانديداها به ارائه راه‌كارهاي خود در حل مسائل اقتصادي پرداختند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار