با هدف تحقق سیاست های شهرداری تهران و در راستای اجرای مصوبات شورای فرهنگی و اجتماعی ، طی سال جاری گلدسته های 10 مسجد در سطح محدوده منطقه 15 احداث می شود .

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛  مهندس صفوی شهردار منطقه ضمن اعلام مطلب فوق افزود :  در این راستا عملیات اجرایی ساخت گلدسته های پنج مسجد شامل مساجد امام حسن مجتبی (ع) در محله کیانشهر جنوبی ، جامع الزهرا (س) در محله قیامدشت ، امام جعفر صادق (ع) در محله والفجر ، حضرت علی اکبر (ع) در محله هاشم آباد و مسجدالقران در محله ابوذراز ابتدای سالجاری آغاز شده و تا پایان تیر ماه تکمیل و به بهره برداری می رسد .

وی خاطر نشان کرد : پس از تکمیل گلدسته های مساجد یاد شده ، عملیات اجرایی احداث گلدسته های پنج مسجد شناسایی شده دیگر نیز آغاز و انشاءاله تا پایان سالجاری تکمیل خواهد شد .

مهندس صفوی در بیان اهمیت ساخت گلدسته های مساجد یادآور شد : این اقدام با هدف نمادسازی بنای مساجد ، تقویت جلوه های فرهنگی – مذهبی و نگرش به نمادهای شیعی – اسلامی در دستور کار منطقه قرار گرفته است .

وی همچنین اظهار نمود: مساجد از دیر باز به منزله نقطه ثقل محلی و همچنین بخشی از هویت محلات تلقی می شوند از این رو  مدیریت شهری در تلاش است تا این کارکرد همچنان حفظ شده و مساجد بیش از گذشته به عنوان کانون حرکتهای اجتماعی باقی بمانند .

وی افزود : در این پروژه ها با به کارگیری طرح ها و نقوش اسلامی _ ایرانی ضمن زیبا سازی بنای مساجد به عنوان مرکز فرهنگی _ مذهبی ، این اماکن دینی در بین دیگر بناهای شهری برجسته می شوند .

شایان ذکر است ، شهرداری منطقه 15 در همین ارتباط طی سال گذشته نیز گلدسته های پنج مسجد را احداث و تکمیل نمود ./ل
برچسب ها: گلدسته ، مسجد ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار