سخنگوي وزارت خارجه چين از آمريکا خواست اظهارات خود را درباره آشفتگي سياسي پکن در سال 1989 پس بگيرد و از مداخله در امور داخلي اين کشور خودداري کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ؛ هونگ لي، سخنگوي وزارت خارجه چين با انتشار بيانيه اي در پاسخ به سخنان همتاي آمريکايي خود درباره آشفتگي سياسي در پکن در سال 1989 گفت : ما از آمريکا مي خواهيم از جانبداري هاي سياسي دست بردارد و درباره تحولات چين رويکرد مناسبي اتخاذ کند.

وي افزود همه شاهدند چين در بيست سال اخير به رشد اقتصادي پايدار رسيده ، پيشرفت مستمر در زمينه دموکراسي و نظام حقوقي داشته و فرهنگ اين کشور نيز بيش از پيش تقويت شده است . همچنين همه گروههاي قومي در اين کشور مطابق قانون از حقوق گسترده و آزادي برخوردارند. 

سخنگوي وزارت خارجه چين گفت اقدام هر سال آمريکا به بيان اظهارات مشابه، ناديده گرفتن حقايق و طرح اتهامات بي اساس ضد دولت چين، مداخله در امور داخلي اين کشور محسوب مي شود. وي تاکيد کرد:  چين از اين اقدام آمريکا ناراضي و به شدت با آن مخالف است. هونگ گفت : ما از آمريکا مي خواهيم با دست برداشتن از اين جانبداري هاي سياسي با چين رفتار مناسبي داشته باشد، فوراً حرف هاي خود را پس بگيرد و مداخله در امور داخلي چين را متوقف کند تا آسيبي به روابط دو کشور وارد نشود. 

برچسب ها: آمریکا ، چین ، داخلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار