یک نویسنده گفت: کارشناس بررسی یک کتاب در مشهد آن را فاجعه‌ای برای ادبیات انقلاب خوانده و چاپش را ممنوع کرده بود اما کارشناس بررسی کتاب در تهران، آن را شاهکاری در ادبیات انقلاب اسلامی خوانده است.



به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، یاسر عرب نویسنده و مستند ساز در گفت‌وگو با فارس خبر از مجوز گرفتن جدیدترین کتابش برای انتشار داد و گفت: کتاب «من بودیم و بامبولی» سرانجام مجوز نشر گرفت و قرار است این کتاب توسط انتشارات سپیده باوران منتشر شود.

وی افزود: نکته جالب در انتشار این کتاب این است که کارشناس بررس کتاب، در مشهد آن را فاجعه‌ای برای ادبیات انقلاب خوانده و آن را ممنوع الچاپ کرده بود اما کارشناس بررسی کتاب در تهران همین کتاب را شاهکاری در ادبیات انقلاب اسلامی خوانده و خواستار حمایت وزارت ارشاد از این کتاب شده است!

این نویسنده درباره محتوای کتاب هم گفت: کتاب «من بودیم و بامبولی» داستان زندگی توامان یک بچه و یک گربه است که در دوران جنگ روایت می‌شود، این دو به حادثه‌های اطراف توجه ندارند و تنها هاله‌ای از اتفاقات جنگ و مسائل خانوادگی را می‌بینند.

وی افزود: در تعامل این خانواده با فضای جنگ در انتهای داستان یکی از اعضای خانواده جانباز می‌شود و یک دستش را از دست می‌دهد و پدر خانواده هم شهید می‌شود.

عرب گفت: روایت این داستان که از دید یک بچه و یک گربه روایت می‌شود نگاه نو و روایت جدیدی است و در مجموع کتاب داستان بلند 100 صفحه‌ای شده است.

نویسنده کتاب «بچه مثبت مدرسه» اظهار داشت: دوستانی که این کتاب را دیده‌اند گفته‌اند که این داستان از «بچه مثبت مدرسه» قوی‌تر است و ژانر به خصوصی دارد و یک موضوع اجتماعی را در دوران دفاع مقدس مطرح می‌کند.

وی درباره مخاطب این کتاب هم گفت: شل سیلور استاین یک سبک نگارش با چندین لایه دارد که هر کس از کودک تا بزرگ می‌تواند از کتاب استفاده کند و لذت ببرد من هم سعی کردم با تمرین به این ادبیات دست پیدا کردم که عوام بفهمند و خواص بپسندند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.