معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور گفت:علوم انسانی ما اسلامی نیست و تبدیل کردن آن به علوم انسانی اسلامی در انحصار کار علمی طلاب است.

به گزارش خبرنگاران باشگاه خبرنگاران قم ، حجت الاسلام والمسلمین زمانی در نشست «حوزه های علمیه و چالش های معاصر» که با موضوع «پژوهش های حوزوی در عرصه بین الملل» برگزار شد گفت:

ترویج معارف اهل بیت (ع)و تبلیغ آنها بدون کار عملی و تلاش در ارایه آنها در قالب های قابل فهم برای ملت ها کاری ناتمام است و نمی تواند در مقام اجرا موفق باشد.

وی با بیان اینکه تبیلغ و ترویج معارف دینی کار حوزه است یادآورشد: این عرصه ها، عرصه هایی است که تنها حوزویان قدرت تبدیل آنها را به قالب های دیگر را دارند؛ از طرفی باید آموزه های حکومت داری به نظام های حکومتی تبدیل شده و نظام خانوادگی و نظام پزشکی و سلامت ما نیز باید با زبان روز به دنیا عرضه شود تا همگان به عمق معارف ناب اسلامی پی ببرند.

معاون بین الملل حوزه های علمیه با تاکید بر حرکت بزرگ نرم افزاری و علمی در حوزه تبلیغ معارف دین، تصریح کرد: این عرصه بسیار حساس است که با توجه به پیچیدگی هایی که از آن برخوردار است وظیفه روحانیون را سنگین تر می کند.

نشست «حوزه های علمیه و چالش های معاصر» با هدف تلاش برای طرح راه کارهای هرچه بهتر معارف ناب اهل بیت(ع) و اسلام در عرصه های بین المللی برگزار شد./س

برچسب ها: قم ، علوم ، انسانی ، اسلامی ، حوزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.