کنفرانس شیمی درمانی قبل از عمل در سرطان سينه در پژوهشکده سرطان پستان برگزار شد، درخصوص شیمی درمانی قبل از عمل در سرطان سينه و انواع آن، همچنین روش ها ی بررسی جواب به درمان پس از شیمی درمانی و نحوه زمان بندی و تصمیم گیری برای جراحی حفظ یا برداشتن سينه پس از انجام شیمی درمانی نیز به بحث گذاشته شد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی پژوهشکده سرطان پستان؛دکتر نسرین السادات علوی دبیر علمی این کنفرانس  گفت: شیمی درمانی قبل از عمل جراحی در برخی از بیماران مبتلا به سرطان سينه روشی استاندارد و پذیرفته شده در سراسر دنیاست که اگر در موارد صحیح استفاده شود میتواند به درمان بیمار کمک شایانی کند .

دکتر علوی با اشاره به این مطلب که ، گرچه ما به بیماران توصیه می کنیم که پس از تشخیص سرطان پستان در اولین فرصت درمان را آغاز کنند؛ ادامه داد: جراحی جزء مهم و غیر قابل حذف دردرمان سرطان سینه است؛ اما اینکه شروع درمان با جراحی یا شیمی درمانی باشد جزء مسائل مهمی است که جراح پستان باید در مورد آن تصمیم بگیرد زیرا اگر عمل جراحی با عجله و بدون بررسی های لازم انجام شود، درمان بیمار کامل و مؤثر نخواهد بود.

مخصوصاً در بیمارانی که بیماری آنها از نوع التهابی یا با پیشرفت موضعی باشد یا درگیری واضح غدد لنفاوی داشته باشند که در آن صورت عمل جراحی باید پس از چند جلسه شیمی درمانی صورت پذیرد .

عضو هیات علمی پژوهشکده سرطان سينه افزود: شیمی درمانی قبل از عمل تا چند سال قبل در کشور ما شناخته شده نبود اما در ساله های اخیر، جراحان زیادی به این نتیجه رسیده اند که در موارد پیشرفته و خاص بهتر است از شیمی درمانی قبل از عمل استفاده کنند و برگزاری این کنفرانس نیز اقدامی برای شناخته شدن این روش در بین پزشکان رشته های مختلف بود.
برچسب ها: سرطان ، پستان ، سینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار