مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه اساتید در حوزه از جایگاه خاصی برخوردار هستند، گفت: آنها وظیفه دارند استعدادهای طلبه‌ها را در حین درس شناسایی کنند.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با اشاره به اینکه باید گام‌های بلندی برای ارتقای آرمان‌های حوزوی برداریم اظهار داشت: علم دل‌ها را از نادانی حفظ می‌کند و موجب روشنی چشم‌ها می‌شود.

وی ادامه داد‌: اساتید در حوزه از جایگاه خاصی برخوردار هستند، آنها وظیفه دارند استعدادهای طلبه‌ها را در حین درس شناسایی کنند، کشف نشدن استعدادها باعث از بین رفتن بسیاری از زمینه‌ها می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه یکی از مسئولیت‌های اساتید این است که با کشف استعداد طلاب در راستای رشد و ترقی آنها گام برداند بیان داشت: نخستین وظیفه استاد سازندگی متعلم است.

«معتقد هستم که اساتید به باغبانی می‌مانند که نهالی می‌کارند و آن را پرورش می‌دهند تا یک درخت پربار شود و شما اساتید مسئول تربیت و سازندگی طلبه‌ها هستید.»

آیت الله حسینی بوشهری همکاری با مدیران و دست اندرکاران را وظیفه دیگر اساتید حوزه دانست و گفت: استادی که کوچکترین همکاری با مدیران مدرسه ندارد،‌ نقش آفرین نیست. اگر مسئولیت مدرسه را به مدیران سپردیم باید نهایت همکاری با آنها شود./س

برچسب ها: قم ، استعداد ، یابی ، وظیفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.