سخنراني سيدحسن خميني نوه بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي گفت: امام(ره) در شرايطي عَلَم دينداري را بلند کرد که مي‌گفتند در دنيا خدا مرده و دين از بين رفته و دوره اين سخن‌ها تمام شده است، نه غربي‌ها دين را در عرصه اجتماع تاثير مي‌دادند و نه شرقي‌ها دين را بيش از تخريب جامعه برايش ارزشي قائل بودند.

فیلم
به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران سخنراني سيدحسن خميني نوه بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي در بيست و چهارمين مراسم ارتحال امام خميني(ره) و در حرم مطهر ايشان آغاز شد.

وي در ابتداي اظهارتش در مراسم سالگرد امام راحل(ره) گفت: پنجاه سال پیش در چنین روزهایی نهضت بزرگ امام آغاز شد، در آن زمان کسي فکر نمي‌کرد يک انقلاب در جهت اهداف ديني شکل بگيرد، بعد از فوت مرحوم آیت آلله بروجردی حکومت اقتدار خود را در عرصه‌های مختلف بعد از کودتای 28 مرداد تثبیت کرده بود و حوزه‌های علمیه هم دارای رکود بود، امام(ره) وقتی به آن روزها اشاره می‌کردند همواره ان روز ها را به عنوان روزهای تلخ حوزه یاد می‌کنند.


سيدحسن خميني در ادامه افزود: به سبب ارتباطي که دولت وقت با استکبار جهاني و به خصوص پديده آن روزهاي دنيا، آمريکا پيدا کرده بود و تسلطي که احساس مي‌کرد بر شريان‌هاي حياتي جامعه دارد و ارتباطي که دولت اميني با غربي‌ها و آمريکايي‌ها پيدا کرده بود، توانسته بودند مناسبات و پيوندهاي خود را برقرار کنند و از سوي جريان‌هاي چپ که گفتمان انقلابي آن روز بود، هرگونه حرکت دين‌دارانه نوعي ارتجاع و عقبگرد مي‌دانستند، همه اين امور فضايي را در جامعه ايجاد کرده بود که کسي باور نمي‌کرد بشود در اين دنيا، دنيايي که دوستان پراکنده‌اند و دشمنان دست در دست هم هستند و همه بر يک نقطه اتفاق دارند و آن عدم پيروزي جريان معنويت گرا و ديندار است، پرچمي را برافراشت که پرچم دينداري و پرچم انديشه ديني باشد.

وي تصريح كرد: امروز من به بعدي از زندگي امام بزرگوار اشاره مي‌کنم که اين بعد در درون خودش تمام تحليل اين حادثه را پنهان دارد، آنچه که امام(ره)را به اين عرصه وارد کرد و امام بزرگوار توانست با اتکاي به آن نقطه حرکت خود را آغاز کند، اميد به خدا، اميد به فردا و اميد در دل‌ها است.

توليت حرم مطهر امام خميني(ره) اضافه كرد: ما در زندگي امام(ره) هرجا که نگاه مي‌کنيم اين رجا و اميد به خداوند متعال را بزرگترين نقطه و مهمترين کانون زندگي ايشان مي‌بينيم، ماه رجب است و در همين آغازين فراز دعاي مبارک خدا را با اميد خطاب مي‌کنيم و رجا داريم.امام(ره) در شرايطي عَلَم دينداري را بلند کرد که مي‌گفتند در دنيا خدا مرده و دين از بين رفته و دوره اين سخن‌ها تمام شده، نه غربي‌ها دين را در عرصه اجتماع تاثير مي‌دادند و نه شرقي‌ها دين را بيش از تخريب جامعه برايش ارزشي قائل بودند.

وي همچنين تصريح کرد: استاد مطهري پس از آنکه از پاريس بر مي‌گردد نکته‌اي رادر  مورد زندگي امام(ره) مورد اشاره قرار مي‌دهد، وقتي از وي مي‌پرسند امام(ره) را چگونه ديدي؟ مي‌گويد او را ديدم در حالي که چهار ايمان داشت، ايمان به خدا،‌ ايمان به راه خودش، ايمان به مردم خودش و ايمان به هدف خودش، هدف، خدا، راه و مردم به عنوان بزرگترين پتانسيلي که مي‌تواند اين مهم را به نتيجه برساند.

سيدحسن خميني اظهارداشت: اين ايمان و اميد است كه در تمام پيام‌هاي امام(ره) و در بسياري از سخنان ايشان اين اميد به خداي متعال موجب مي‌زند، در تمام اين فراز و فرودها آنچه که امام(ره) را در درون خودش و نفس خودش مطمئن مي‌کند، اميد به خدا و اميد به فردا است.

توليت حرم مطهر امام خميني(ره) با بيان اينکه رهبر فقيد انقلاب اسلامي همواره به آينده اميد داشتند، اظهار داشت: ايمان ايشان باعث شد غرور وي را فرا نگرفته و فتح و ظفر خرمشهر را از خدا بداند و بگويد که "خرمشهر را خدا آزاد کرد."

وي افزود: من و شما در اين امور کاره‌اي نيستيم و تمامي تقدير جهان در دستان خدا است و اگر اراده کند هر آنچه نزد اوست اتفاق مي‌افتد.

سيد حسن خميني همچنين با اشاره به اينکه حماسه بزرگ انتخابات در راه است، خاطر نشان کرد: اميدواريم انشاءالله به مسئوليت خود در اين امر پرداخته و حماسه سياسي ديگري را رقم بزنيم.



انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار