گزارش های جهانی نشان می دهند که سالانه به طور متوسط حدود 11 میلیون کودک زیر پنج سال جان خود را از دست می دهند که اغلب موارد آن با کمی مراقبت قابل پیشگیری است.

حمید اصلانی متخصص کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در سالهای اخیر با بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی میزان مرگ و میر کودکان و نوزادان به ویژه به دلیل بیماری های عفونی کاهش یافته است اما همچنان آمار مرگ و میر کودکان بالا و قابل ملاحظه است

وی افزود: فلج اطفال، سرخک، سیاه سرفه، سل، کزاز، دیفتری، مالاریا، هپاتیت، وبا و اسهال از جمله بیماری های عفونی مهمی هستند که در سالهای اخیر مرگ و میر زیادی را در کودکان به  وجود آورده اند.

اصلانی تصریح کرد: البته برخی از این بیماری ها در بسیاری از کشورهای جهان کنترل شده اند اما بسیاری دیگر از کشورها همچنان با این بیماری ها دست به گریبانند.

وی با بیان اینکه مرگ  و میر کودکان به ویژه کودکان زیر پنج سال به ویژه در کشورهای فقیر و در حال توسعه بالا است تأکید کرد: گزارش های جهانی نشان می دهند که سالانه به طور متوسط حدود 11 میلیون کودک زیر پنج سال جان خود را از دست می دهند که اغلب موارد آن با کمی مراقبت قابل پیشگیری است.

اصلانی خاطر نشان کرد: اگر چه افزایش پوشش واکسیناسیون کودکان زیر پنج سال در کشورهای جهان توانسته از مرگ و میر قابل ملاحظه ای پیشگیری کند اما ایمن سازی کودکان و گسترش برنامه های آن هنوز در بسیاری از کشورها چندان موفق نبوده که این موضوع باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد./ع2

برچسب ها: کودک ، سرفه ، درمان ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار