احساس کردم اکنون وقت آن است که به مردم نشان بدهم آبرهام لینکن به عنوان یک انسان چگونه بود، سوای آنچه رهبر بزرگی هم بوده است.

باشگاه خبرنگاران- احساس کردم اکنون وقت آن است که به مردم نشان بدهم آبرهام لینکن به عنوان یک انسان چگونه بود، سوای آنچه رهبر بزرگی هم بوده است. 
اگر قرار بود در روایت داستان مدام به سراغ میدان جنگ بروم و دوباره به کاخ سفید برگردم، نمی توانستم تصویری که مد نظر داشتم به درستی به تماشگر ارائه بدهم. 
البته سعی کردم چنین کاری بکنم و فیلمنامه هایی هم با چنین نگرشی نوشته شد ولی وقتی بیشتر درکتاب دو ریس کرنز گودوین دقیق شدیم، تصمیم گرفتیم روی چند واقعه ی خاص زندگی آبرهام لینکن تمرکز کنیم تا او را به عنوان یک انسان ، یک پدر، یک شوهر و رئیس جمهور آمریکا به تصویر بکشیم. 
من هیچ رقت به لینکن به عنوان فیلمی زندگی نامه ای نگاه نکردم. 
گاهی اوقات اسم این فیلم را پیش خودم «پرتره ای از لینکن » گذاشته ام، به این معنا که فیلم من یکی از تابلوهایی است که می شود از سالهای زندگی آبرهام لینکن کشید. 
اگر تمام دوران زندگی او یا حتی ریاست جمهوری اش را به تصویر می کشیدم، آن وقت می شد این فیلم را در شاخه ی آثار زندگی نامه ای قرار داد. 
من هیچ نکته ای را به دلخواه در داستان فیلم قرار ندادم. ما سعی نکردیم در تاریخ دست ببریم تا بتوانیم به وقایع سیاسی جاری کشور بپردازیم . 
هر شباهتی هم هست به این خاطر است که زمانه هایمان به هم شبیه است ما در این فیلم می خواستیم داستانی تعریف کنیم و به نظرم برای تعریف کردن یک داستان خوب هر وقتی مناسب خواهد بود./ي2

منبع:ماهنامه دنياي تصوير
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار