پیری چشمی یک روند طبیعی است که در بدن طی افزایش سن رخ می دهد البته می تواند به نژاد، شرایط آب و هوایی و تغذیه هم بستگی داشته باشد.

عموزاده متخصص چشم در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: ساختمان و عملکرد چشم در موجودات مختلف متفاوت است و ساده ترین انواع چشم ها تنها توان تشخیص نور را در فضا دارند.

وی افزود: اما چشم های پیچیده تر می توانند رنگها و شکل ها  را تشخیص دهند چشم انسانها هم مثل تمام اعضای دیگر بدن در کاملترین شکل خودش آفریده شده و شروع پیرچشمی به عواملی مختلفی مثل نژاد، شرایط آب و هوایی تغذیه بستگی دارد.

وی در ادامه گفت: پیر چشمی یک روند طبیعی است که در بدن طی افزایش سن رخ می دهد و موادی که در درون عدسی چشم هستند سخت می شود و انعطاف پذیری چشم را کم می کنند.

وی اظهار داشت: این بیماری از 40 تا 45سالگی پدیدار می شود البته پیر چشمی می تواند در برخی از افراد ناگهانی و در بعضی افراد به طور تدریجی باشد و به خصوص اگر نور کم باشد دید کم می شود.

وی افزود: در صورتیکه فردی نتوانست مطلبی را بخواند به پزشک مراجعه کند و پزشک برای افرادی که دوربین هستند عینک های محرب و نزديك بین ها عینک های مقعر، تجویز می شود ، افرادی که پیر چشم هستند باید از عینک های محرب با مثبت استفاده کنند.

وی در پایان اشاره کرد: هر چند درمانی برای پیر چشمی وجود ندارد اما چند روش درمانی وجود دارد: لیزیک، استفاده از لنزهای تماسي، اما به دلیل برگشت پیر چشمی در بیماران پزشکان این روش ها را توصیه نمی کنند و بیشتر پزشکان معتقدند که از عینک های مطمئن استفاده کنند.
برچسب ها: چشم ، تغذیه ، نژاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۰:۵۵ ۱۶ خرداد ۱۳۹۲
اطلاعات خوبی بود سپاسگزارم
آخرین اخبار