بیماران انگلیسی تاوان بحران اقتصادی و مالی کشورشان را می پردازند و با معترضان با این وضع به شدت برخورد می شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی راشا تودی ; دولت انگلیس برای حل مشکلات مالی خود به اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی روی آورده است.اما مسئولان نظام بهداشتی انگلیس نگران آن هستند که این سیاست بر وضع بیمارستان های این کشور تاثیر منفی بگذارد. آنها هشدار داده اند با کاهش بودجه دولت در بخش بیمارستانی و درمانی، بیماران باید زمان بیشتری را برای معالجه خود معطل بمانند البته اگر در نهایت بتوانند خدمات درمانی دریافت کنند. دولت انگلیس در تلاش است با اجرای چنین برنامه های ریاضتی حدود بیست میلیارد پوند از هزینه هایش بکاهد. 

پالی بویکو خبرنگار شبکه در لندن در این باره گفت:« شبکه درمانی انگلیس با کشورهای دیگر تفاوت اساسی دارد. دولت انگلیس بخش اعظم بودجه شبکه درمانی کشور را تامین می کند که از این نظر در جهان جزء معدود شبکه های درمانی دولتی است.

اما شبکه درمان و بهداشت انگلیس با مشکلات جدی مواجه است. اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی به معنای کاهش خدمات اساسی است که نظام درمانی انگلیس می تواند ارائه کند آنهم در شرایطی که تقاضا برای خدمات درمانی به صورت بی سابقه ای افزایش یافته است. اخیرا خبر رسوایی هایی درباره مراقبت های کمتر از سطح استاندارد در بیمارستان های دولتی منتشر شده است. گفته می شود یک هزار نفر از بیماران انگلیسی به علت بی توجهی کادر درمانی در بیمارستانهای این کشور جانشان را از دست داده اند. مردم انگلیس به رئیس سازمان درمانی این کشور، مرد بی شرم لقب داده اند. اتهاماتی درباره بی توجهی به بیماران در بیمارستان های دولتی سراسر انگلیس مطرح شده است.

شماری از افرادی که تلاش کرده اند این وضع نامناسب را در بیمارستانهای انگلیس به اطلاعات مقامات مافوق و مردم برسانند کارشان را از دست داده اند. گری واکر یکی از این افراد است که قبلا در یکی از بیمارستانهای انگلیس مشغول به کار بود اما وقتی کوشید درباره بی توجهی به بیماران در محل کارش اطلاع رسانی کند او را اخراج کردند. به گفته گری واکر، دیگر کارکنان بیمارستان او نیز تهدید شدند که اگر بخواهند راه او را ادامه بدهند اخراج خواهند شد. به گفته واکر، او این مشکلات را با دیوید نیکلسون رئیس سازمان درمان سراسری انگلیس مطرح کرد اما توجهی به سخنان او نشد و از او خواسته شد اطلاعاتش را فاش نکند.»

بویکو در ادامه افزود:« به گفته گری واکر پس انداز بیست میلیارد پوندی در هزینه های دولت انگلیس به معنای آن خواهد بود که از هر پنج بیمارستان دولتی در کشور ، یک بیمارستان تعطیل خواهد شد. شماری از کارکنان بیمارستانهای انگلیسی نیز کارشان را از دست خواهند داد. اتحادیه کارکنان بیمارستان های انگلیس نیز درباره سلامت بیماران با اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی هشدار داده اند و اینکه عده ای به همین علت جانشان را از دست خواهند داد.»
برچسب ها: بیماران ، انگلیسی ، قربانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار