نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه‌ها گفت: امام براي خدا قيام کرد و شهداي 15 خرداد به خاطر خدا قيام کردند بايد به اين مسئله توجه کرده و مخلصانه راي بدهيد بگوييد فقط براي رضاي خدا راي مي‌دهد کانديداي رياست جمهوري فقط به خاطر خدا در صحنه انتخابات حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، مراسم بزرگداشت قیام 15 خرداد در مهدیه تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام علیرضا پناهیان با اشاره به بزرگداشت یوم‌الله 15 خرداد گفت: هنگامی که به شخصیت حضرت امام توجه می‌کنیم عظمت را در نهاد این بزرگوار در می‌یابیم و هیچ‌گاه عظمت معنوی ایشان عادی نمی‌شود.

وی با اشاره به فرمان امام مبنی بر قیام 15 خرداد ادامه داد: اولين اطلاعیه‌ای که ایشان نوشتند و در تاریخ هم ثبت شده 15 سال قبل از اطلاعيه 15 خرداد 42 بوده كه حضرت امام در این اعلامیه ایشان مردم را به قیام برای خدا دعوت می‌کند.

پناهیان در توضيح و توصيف عظمت روحی حضرت امام(ره) بیان کرد: تصور کنید طلبه جوان با انگیزه و خلوص اعلامیه‌ای می‌نویسد و مردم را برای قیام در راه خدا دعوت می‌کند و اين درحاليست كه نه تنها در 15 خرداد 42 حتی در سال 57 هم تصورش نمی‌رفت بتوان شاه را تکان داد.

مشاور نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها ادامه داد:  اولين اطلاعیه‌ امام (ره) 15 سال بعد اثر گذاشت و  قیام مردم برای خدا به وقوع پيوست، راز موفقیت حضرت امام و جاودانگی 15 خرداد را باید در اعلامیه 15 سال قبل از 15 خرداد 42 جستجو کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: اعلامیه حضرت امام با اشاره به این آیه شروع می‌شود که " آن چه موعظه‌ای است که به پیامبر ابلاغ می‌شود و تو تنها به مردم یک موعظه کن." ایشان حرف‌های خدا را باور می‌کرد اما اکثر ما تا جایی که امکان داشته باشد کلام خدا را باور می‌کنیم و از یک نقطه به بعد طفره می‌رویم اما حضرت امام به آیات قرآن ایمان داشت.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: هنگامی که حضرت امام می‌دید که خداوند فرموده من شما را به یک چیز موعظه می‌کنم، دیگر به هیچ مسئله‌ای اهمیت نمی‌دهد و با اتکا به آن هم خود ابر قدرت می‌شود و هم ایران را ابر قدرت می‌کند، اما از چه چیز قدرت می‌گیرد؟ از اینکه خداوند می‌فرماید برای خدا قیام کن. امام (ره) تفسیرا به تک تک وعده‌های الهی ایمان آورده بود.

وي ادامه داد: موعظه قیام برای خدا است و در بیان موعظه می‌فرمود که قیام برای خدا موسی را از نیل عبور داد از موانع نترسید.

پناهیان در ادامه با بیان این مطلب که امام برای خدا قیام کرد، اظهار داشت: با قیام امام تاریخ ورق خورد و در معرض یک پیچ بزرگ قرار گرفت زیرا امام برای خدا قیام کرد و شهدای 15 خرداد نیز به خاطر خدا قیام کردند آنقدر مخلص بودند که حتی بعدها بحث‌های استقلال مادی و غیره در ذهن آن‌ها نبود بلکه برای نایب امام زمان قیام کردند.


وی با اشاره به این مطلب که 15 خرداد مقدس است، گفت: مردم برای شخص ولی خدا قیام کردند که اثر این کار 15 سال بعد نمایان شد و مقدمات تغییر مسیر تاریخ شکل گرفت.

حجت‌الاسلام پناهيان اظهار داشت:  امام فرمود 15 خرداد را تا ابد عزای عمومی اعلام می‌کنم اما برای قیام‌ها و شهدای دیگر این موضوع را عنوان نکرد  چراكه شهدا و قیام‌های بعد از واقعه 15 خرداد 42  وابسته به اين قيام بود زیرا این قیام اوج اخلاص را به نمایش گذاشت.

مشاور نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها با اشاره به این مطلب که اخلاص اوج قله دین است، ادامه داد: هیچ عملی جز با اخلاص قبول نمی‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: حال که زمان رای دادن است مخلصانه رای دهید و هنگام رای دادن خدا را در نظر بگیرید، باید مخلصانه تشخیص داد لذا بگویید و از خدا بخواهید که فقط برای رضای او رای مي‌دهید، مطمئناً خداوند شما را هدایت می‌کند خیلی از افراد نگران میزان رای دادن هستند و عده‌ای هم نگران آب و نان اما خداوند عزت مسلمین را حفظ می‌کند.

حجت الاسلام پناهیان در ادامه بیان کرد: شما قیام لالله کنید خدا دستان را می‌گیرد.

وی همین‌طور خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری گفت: نامزدهای محترم به خاطر خدا در صحنه حضور داشته باشند و مردم هم به خاطر خدا رای دهند،  15 خرداد هنوز زنده است و نقش امام بر روی ما اثر گذاشته است.

حجت الاسلام پناهیان در پایان با اشاره به این مطلب باید دقت کنید با دستور چه کسی می‌خواهید در انتخابات شرکت کنید، اظهار داشت: شرکت در انتخابات حق هر شخص است اما هنگامی که بگوییم تکلیف است به عنوان حداکثری صحبت کرده‌ایم که این مسئله را حضرت امام فرمودند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: پانزده ، خرداد ، انتخابات ، رضا ، خدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار