انجمن مهندسی شیمی شصت و چهارمین شماره از نشریه علمی ترویجی مهندسی شیمی را منتشر کرد.

دکتر تقی خانی، دبیرانجمن مهندسی شیمی ایران در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: در سرمقاله این نشریه نکاتی چند در مورد لزوم رعایت اصول اخلاقی در نگارش مقالات و گزارش های علمی یادآوری شده است. 

وی افزود: مهمترین عناوین این نشریه تعامل، شناسایی سمت و سوی تحقیقات کاتالیزگری به روش داده کاوی مقالات از پایگاه داده isi ، کارآیی غشاهای ژئولیتی Mfi در جداسازی هیدروکربن های خطی و ناخالصی، سروری برعامل دار کردن نانو لوله های کربنی و کاربرد آنها در فرآیندهای تصفیه و جداسازی، بررسی مخلوط های جاذب بر چیلر جذبی لیتیم برمید، جذب زیستی کادمیم از محلول آبی به وسیله جلبک و مکانیسم جذب.

وی دیگر عناوین این نشریه را شبیه سازی فرآیندهای ریفرمینگ خشک گاز طبیعی برای تولید گاز سنتز و مقایسه آنها، انتخاب سیستم بهینه فرازآوری مصنوعی در یکی از میدان های نفتی خلیج فارس، مدل سازی سرعت تشکیل کک کاتالیزگر در حضور H2S در شکست حرارتی اتان و معرفی فرآیند سالونت سابیلیشن روش کارآمد در حذف و پایش تغلیظ ترکیبات آلی و غیرآلی. 

دکتر تقی خانی تصریح کرد: اخبار، گزارش های علمی و گزارش های همایش ها و رخدادهای علمی در حوزه مهندسی شیمی، نیز از دیگر مباحث مطرح  شده در این نشریه است. 

دکتر تقی خانی خاطر نشان کرد: نشریه علمی ترویجی مهندسی شیمی دارای درجه علمی ترویجی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است./ح

برچسب ها: نشریه ، شیمی ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار