مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران از ساماندهی و احیای 308 هکتار از زمین های کشاورزی و باغات موقوفه استان خبر داد.

 

حجت‌الاسلام علیزاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت:موقوفاتی که در حوزه زمین های کشاورزی و باغات بوده و از گذشته توسط واقفان خیراندیش وقف شده است احیاء و ساماندهی خواهند شد.

وی افزود: در حوزه احیای موقوفات و به روزرسانی آن باید کار اقتصادی صورت بگیرد و متولیان موقوفات و کارشناسان و مدیران اوقاف باید فکر اقتصادی داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با اشاره به آسیب موجود در احیا و بهره‌وری اقتصادی موقوفات کشاورزی در استان تصریح کرد : این کارگروه در پی بررسی و احصای آسیب‌های موجود است و باید از کلیه رقبات موقوفات کشاورزی در استان به نحو احسن استفاده شود تا درآمد مناسب و به روز داشته باشد و نیات واقفین عمل شود و به اقتصاد جامعه کمک شود.

علیزاده گفت : نوع محصول در اراضی موقوفات بر اساس استعداد زمین و زمین ها باید صورت بگیرد و در مازندران که قطب کشاورزی است این امر به صورت کارشناسی شده انجام و باید حداکثر استفاده از زمین ها صورت گرفته باشد و اجاره موقوفات باید به روز باشد تا ضرر و زیانی به موقوفات نرسد.

وی افزود : با تلاش کارگروه موقوفات کشاورزی تاکنون 308 هکتار از زمین های بلامعارض موقوفات کشاورزی که به صورت متصرفی و مستقیماً زیرنظر اداره اوقاف است شناسایی شده و این شناسایی به صورت مستمر ادامه دارد تا همه زمین های موقوفات کشاورزی متصرفی و غیرمتصرفی شناسایی و طرح جامع و بنیادین برای این موقوفات در نظر گرفته شود./س

برچسب ها: شناسایی ، زمین ، موقوفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.