رييس اتحاديه باغداران ايران گفت: قيمت انواع ميوه از تيرماه با عرضه فراوان كاهش خواهد يافت، اين در حاليست که جوسازي ها باعث افزايش قيمت ميوه در بازار شده است.

مجتبي شادلو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: در تعيين قيمت ميوه بايد قيمت تمام شده را منظور كرد تا از زيان باغداران جلوگيري شود.

وي با بيان اينكه نبايد قيمت هاي امسال را با سال قبل قياس كرد ادامه داد: قيمت ميوه در سال قبل مطابق قيمت هاي سال 84 بود، بنابر اعلام رسمي مراجع در اين 8 سال با رشد 240 درصدي هزينه ها مواجه بوديم اما قيمت ميوه ثابت ماند که به زيان توليدكنندگان است.

رييس اتحاديه باغداران ايران تاكيد كرد: امسال بر خلاف سال هاي قبل حجم توليد و كيفيت ميوه هاي نوبرانه بسيار بالا بود ولي متاسفانه جوسازي ها به سياه بازار بهار دامن زد و افزايش قيمت ميوه را در پي داشت.

رييس اتحاديه باغداران ايران در رابطه با سرمازدگي جوانه هاي گردو در تويسركان تصريح كرد: جوانه اول گردو در باغات تويسركان دچار سرمازدگي شد كه با به بار نشستن جوانه دوم اين مشكل مرتفع مي شود و در حجم اين محصول تاثيري ندارد و فقط در زمان عرضه به بازار با كمي تاخير مواجه مي شويم.

شادلو با بيان اينکه سال گذشته قيمت گردو از زمان برداشت تا توزيع  تفاوت بسياري داشت و از 8 تا 12 هزار تومان به فروش مي رسيد گفت: امسال پيش بيني مي شود قيمت اين محصول بر حسب شرايط و ميزان توليد كيلويي 15 هزار تومان فروخته شود.

وي با اشاره به سرمازدگي برخي باغات خاطر نشان کرد: اين سرمازدگي در نقاط جزيي بوده و تاثير چنداني نخواهد داشت در بيشتر توليدات باغي با رشد قابل توجهي روبرو خواهيم شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: قیمت ، میوه ، سبزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار