مديركل حفاظت محيط زيست خوزستان گفت: دولت آينده بايد رفع مشكل گرد و غبار را در حد اشتغال و مسكن در دستور كار خود قرار دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان احمدرضا لاهيجان‌زاده اظهار كرد: مشكل گرد و غبار از مشكلاتي است كه حدود 20 استان كشور با آن درگير هستند ولي استان‌هاي نوار غربي كشور معضلات بيشتري دارند به گونه‌اي كه سلامت مردم، اقتصاد و كشاورزي استان و مهاجرت منفي به خصوص مهاجرت نخبگان و نيروهاي متخصص را در پي داشته است.

 

وي افزود: رفع مشكل گرد و غبار، به همكاري و مشاركت كشورهاي همسايه نياز دارد كه بايد با ديپلماسي خاصي اين امر را دنبال و در داخل و خارج از كشور براي حل آن فعاليت شود.

 

لاهيجان‌زاده گفت: در سال گذشته اعتبارات نسبتا خوبي به بخش گرد و غبار اختصاص يافت و اقدامات مناسب انجام شد. در مجلس شوراي اسلامي نيز 55 ميلياردتومان براي احياء تالاب‌ها و مقابله با بيابان‌زايي تصويب شد كه با تامين اين اعتبار مي‌توان گام بلندي براي پيشبرد كار برداشت.

 

مديركل حفاظت محيط زيست خوزستان تصريح كرد: اگر بخواهيم به طور اساسي در زمينه رفع مشكل گرد و غبار كار كنيم بايد ارقام بالايي در بودجه سنواتي پيش‌بيني شود. طرح‌هاي مقابله با بيابان‌زايي و گرد و غبار، توسعه كمربند سبز شهرها و آبخيزداري بايد با اعتبارات بيشتر در دستور كار دولت قرار گيرد. /س
برچسب ها: دیپلماسی ، مشکل ، گردوغبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.