وكلاي ملت طرح تسریع در بازسازی مناطق آسیب‌دیده بر اثر حوادث غیرمترقبه را براي تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران نمايندگان مجلس در جلسه علني امروز(يكشنبه) و به منظور تامين نظر شوراي نگهبان  طرح تسریع در بازسازی مناطق آسیب‌دیده بر اثر حوادث غیرمترقبه را اصلاح کردند.

بااصلاحي كه امروز در اين مصوبه مجلس صورت گرفت، مقرر شد دولت می‌تواند در موارد تخریب‌های گسترده ناشی از حوادث غیرمترقبه اختیاراتش را به وزیران واگذار کند، ضمن اینکه مقرر شد مصوبات ستاد راهبری بازسازی پس از تایید رئیس جمهور اعمال شود.


همچنین در بند دیگری مقرر شد که دولت می‌تواند باقیمانده حق بیمه کارگران ساختمانی در شهرهای آسیب‌دیده را از محل اعتبارات پیش‌بینی شده تامین کند.

علاوه بر اين موارد نمايندگان در اين جلسه منابع تامین حق کارگران ساختمان شهرهای آسیب دیده را مشخص کردند.

بنابر بند ۳ این طرح دولت مکلف است معادل مالیات ساخت ابنیه این مناطق را که از پیمانکاران اخذ می‌شود به عنوان کمک به پیمانکاران طرف قرارداد پرداخت نماید.

به منظور تامین هزینه صدور پروانه ساختمانی واحدهای آسیب دیده متناسب با ابعاد حادثه، تنخواهی به صورت علی الحساب ظرف حداکثر دو هفته در اختیار وزارت کشور قرار می گیرد، این اعتبار به نسبت پروانه های صادره مذکور در اختیار شهرداری های شهرهای آسیب دیده قرار می گیرد.

همچنین تا پایان بازسازی، کسورات مربوط به هزینه بیمه کارگران ساختمانی در شهرهای آسیب دیده به ۱۰ درصد کسورات مذکور کاهش می یابد و احداث ابنیه مناطق روستایی آسیب دیده از پرداخت آن معاف می باشند. دولت می تواند باقیمانده حق بیمه مذکور را از محل اعتبارات پیش بینی شده در صدر ماده واحده تامین كند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار